دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ سیدموسی حسینی کاشانی از برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم در آذرماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره از ۹ الی ۲۵ آذر امسال و با حضور گروه های نمایشی مختلف استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری با موضوع فعالیت های شورای سیاست گذاری تئاتر استان قم جلسات شورای سیاستگذاری تئاتر استان را ثمربخش دانست و گفت: این جلسات به صورت مستمر و منظم در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی داشته ایم و به دنبال استفاده از ظرفیت های آن ها هم هستیم؛ تاکنون برخی مدارس اعلام همکاری داشته اند.

وی با اشاره به صندوق اعتباری هنر افزود: در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر در سطح استان قم عضو این صندوق هستند که تعدادی از آنان اهالی نمایش هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: افراد جدید نیز می توانند با شرایطی در صندوق اعتباری هنر عضو شوند و از تسهیلات آن بهره ببرند.

وی گفت: در حوزه نمایش امسال سه برنامه را مورد پیگیری قرار داده ایم؛ یکی از آن ها جشنواره تئاتر خیابانی «افلاکیان» با رویکرد ایثار و شهادت بود که به اتمام رسیده است؛ به دنبال برگزاری آن در هر سال هستیم.

حسینی کاشانی اظهار کرد: دومین کار جشنواره تئاتر استانی است و سومین آن ها جشنواره نمایشنامه خوانی می باشد که یک جشنواره ملی بوده و به میزبانی قم و مشارکت بنیاد رضوی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار اصحاب رسانه در مسائل مختلف اجتماعی گفت: فعالان رسانه ای می بایست روحیه مطالبه گری خود را تقویت کرده و بویژه در عرصه فرهنگ از مسئولین مختلف بخواهند همکاری بیشتری با نهادهای فرهنگی داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اگر مسیر کنونی را ادامه دهیم در اغلب عرصه های هنری چهره های شاخصی از استان قم را در آینده خواهیم داشت.

وی در پایان از برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم در آذر سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره از ۹ الی ۲۵ آذر امسال و با حضور گروه های نمایشی مختلف استان قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha