جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام ابراهیم کلانتری- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کلانتری با اشاره به اهمیت جایگاه مذهبی شهر شیراز، گفت: . اکثر مراکز حوزوی و مدارس علمیه در زمان های گذشته، در اطراف حرم مطهر متمرکز بودند و این نشان می دهد از نظر دینی، اجتماعی و انقلابی حرم مطهر دارای جایگاه ویژه ای است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با امام جمعه شهرک های شمال غرب شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اینکه پیش از انقلاب طرح هایی جهت کمرنگ کردن نقش مذهبی شیراز برنامه ریزی شده بود، اما واقعیت های تاریخی، مبنی بر اهمیت جایگاه مذهبی شهر شیراز است.

وی ادامه داد: به برکت وجود بارگاه منور حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام، علما، فقها و بزرگانی در این شهر پرورش یافته اند که در تاریخ بلندای نام آنها ثبت شده است. اکثر مراکز حوزوی و مدارس علمیه در زمان های گذشته، در اطراف حرم مطهر متمرکز بودند و این نشان می دهد از نظر دینی، اجتماعی و انقلابی حرم مطهر دارای جایگاه ویژه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب پیرامون تعبیر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر و تعامل مسئولین استانی و ملی را می طلبد و اِن شاءالله این پرتوافشانی، بر کل کشور و حتی حوزه بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود. این امر طبیعتاً نیازمند مقدماتی است که امید است با همدلی تمامی دلسوزان و ارادتمندان به حضرت تحقق یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha