یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بین الملل

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری از برنامه ریزی برای آموزش زبان های خارجی در حوزه علمیه استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تربیت مربی بین الملل که در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: امروز همه باید در موضع گیری نسبت به استکبار یک تجدید عهد و پیمانی با امام راحل، شهدای انقلاب و مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه مسلمانان هر روز رو به قدرت و عظمت پیش می روند، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، کافران از حضور شما به خشم می آیند و هر قدمی که شما برای اینکه کفار به غیظ و خشم می آیند عمل صالح شما نیز ثبت می شود، باید در این چهار چوب کار خود را در عرصه روابط بین الملل ببینیم و توسعه دهیم.

امام جمعه شیراز به سفر آیت الله اعرافی به استان فارس اشاره و عنوان کرد: در سفر ایشان ظرفیت های استان فارس دیده شد، بنا شد دفتر بین الملل حوزه علمیه فارس راه اندازی شود که از سال گذشته این مهم راه اندازی شد. شیراز از نظر ارتباطات بین الملل شیراز ظرفیت های قوی داشته است، این ارتباطاتی که بوده را سعی کرده ایم متمرکز کنیم و در راستای حوزه های علمیه به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: امیدواریم در راستای تربیت طلاب در ایفای نقش بین الملل کار های مطلوبی صورت گیرد. برنامه ریزی هایی برای آموزش زبان هایخارجی  نیز صورت می گیرد که به مرور آموزش ها شکل خواهد گرفت و در راستای ارتباط با وزارت میراث و گردشگری تفاهم نامه هایی میان حوزه و مجموعه گردشگری امضا شده است.

وی گفت: شیراز به صورت عادی در غیر زمان کرونا سالیانه حدود ۱۵۰ هزار گردشگری اروپایی و آمریکایی داشته است که این تعداد چنین توفیقی ندارند دیگر استان ها که این ظرفیت را داشته باشد، نباید این ظرفیت را نادیده بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: مسلما تا ارتباط با جهان نگیریم یکسری حرف ها بر زمین می ماند برای رسیدن به این هدف تلاش هایی مختلفی انجام می دهیم، قسمتی از تلاش ها هم نباید جنبه سیاسی داشته باشد، باید از توانمندی های خود در این موضوع استفاده کنیم، مقام معظم رهبری فرمودند مشکل ما از درون حل می شود، اگر چنین هدفی مدنظر است حوزه ها باید ظرفیت های خود را به نظام هدیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha