یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تربیت فرزند - خواهران خوزستان

حوزه/استاد جامعه الزهرا(س) گفت: مادران به علم آموزی فرزندان نگاه قدسی داشته باشند اگر مادری اینگونه به کلاس درس فرزندش توجه کند در زندگی موفق خواهد بود.

زهرا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: نگاه مادر باید به کتاب، درس، مدرسه و آموزش نگاه قدسی باشد تا در این مسیر فرزندش را کمک کند.
وی افزود: در روایتی آمده است که امام باقر(ع) در این باره فرمودند: همه جنبندگان زمین و حتی ماهیان دریا بر طالب علم و دانش درود و صلوات می فرستند.
استاد جامعه الزهر(س) با بیان اینکه جایگاه علم به قدری بالاست که خداوند در قرآن به آن پرداخته است گفت: اولین جرقه بعثت پیامبر اسلام نیز با اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ: بخوان به نام پروردگارت که آفرید، شروع شد.
وی ادامه داد: در آیه ۳۱ سوره بقره نیز خداوند می فرماید:" خدا همه اسماء را به آدم یاد داد، آن گاه حقایق آن اسماء را در نظر فرشتگان پدید آورد و فرمود: اسماء اینان را بیان کنید اگر شما در دعوی خود صادقید."
عبداللهی با تاکید بر اینکه بدون علم نمی توان به ارزش ها و باورها رسید گفت: علم یک ابزار است برای رسیدن به تقرب الهی، از این رو کسانی در رسیدن به قرب الهی دراولویت هستند که به درجه علم رسیده باشند.
وی خاطر نشان کرد: مادران در علم آموزی فرزندانشان باید به رشد و تکامل آنها و کسب تقوای الهی توجه ویژه ای داشته باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha