سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کارگاه پاسخگویی به مسائل زنان

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: کارگاه «پاسخگویی به شبهات زنان با رویکرد حقوقی و حجاب و عفاف» ویژه مدیران و مبلغان انجمن‌های زن و خانواده مدارس علمیه خواهران استان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم لیلا کابوسی در جمع شماری از مبلغان مدارس علمیه خواهران استان گلستان بیان کرد: نهاد خانواده، نهادی فخیم و عظیم در اجتماع بشری است که همواره از کارکردهای مهم فردی و اجتماعی برخوردار است و اصلاح ساختار سبک زندگی اسلامی در این نهاد عظیم، به ویژه از طریق بانوان به کاهش مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی جوامع کمک شایانی می‌کند و نیل به سعادت ابدی را برای انسان‌ها فراهم خواهد کرد.

وی افزود: امروز با توجه به وجود مسائل و مشکلات متعدد در حوزه زنان و خانواده و لزوم پاسخگویی صحیح به این نیازها، لزوم راه‌اندازی پایگاهی در جهت رصد، وضعیت سنجی و پاسخ به نیازها به ویژه از طریق مراکز دینی بیش از پیش لحاظ می گردد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: در همین راستا وجود مراکز پاسخگو و فعال در حوزه زنان بیش از پیش اهمیت دارد؛ لذا، انجمن‌های زن و خانواده بر حسب دستور مرکز مدیریت و با هدف ارائه راهکارهای عملیاتی و علمی مناسب طبق نیازهای منطقه‌ای و محلی زنان، در مدارس علمیه خواهران استان گلستان راه‌اندازی شد.

خانم کابوسی ادامه داد: پس از برگزاری دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و قبولی در آزمون‌های نهایی، شرکت کنندگان به مرحله حضوری و کارگاه‌های رفع اشکال با دو موضوع پاسخگویی به شبهات حقوقی و عفاف و حجاب راه یافتند.

وی اضافه کرد: کارگاه «پاسخگویی به شبهات زنان با رویکرد حقوقی و حجاب و عفاف» ویژه مدیران و مبلغان انجمن‌های زن و خانواده مدارس علمیه استان با حضور حجت‌الاسلام سجادی امین، مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده زن و خانواده در دو روز برگزار شد و اهم شبهات مربوط با بانوان در خصوص دو موضوع مذکور بررسی و پاسخ داده شد.

گفتنی است، اعضای انجمن زنان پس از گذراندن این دوره، کارگاه‌های کارورزی ویژه طلاب و عموم بانوان را برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha