دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رضوانی

 حوزه / فرمانده سپاه استان قزوین و جمعی از مسئولین شهرستان بویین زهرا خبر شناسایی پیکر مطهر شهید باب الله داودی را به خانواده این شهید عزیز اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خبر شناسایی هویت پیکر مطهر شهید «باب‌الله داودی» پس از ۳۸ سال چشم انتظاری، توسط سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و حجت الاسلام رضوانی، امام جمعه بویین زهرا به مادر این شهید عزیز اطلاع داده شد.

 شهید باب‌الله داودی، یکم اسفند ۱۳۴۶ در شهر سگزآباد از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد، پدرش نصیر، کشاورزی می‌کرد و مادرش رقیه نام داشت.

شهید داودی هفتم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

پیکر مطهر این شهید سال ۱۳۹۴ در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین به وطن بازگشت و از آن‌جا که فاقد مدارک شناسایی بود، به عنوان شهید گمنام در شهر چالان‌چولان شهرستان درود استان لرستان تدفین و به خاک سپرده شده است که پس از شناسایی از طریق آزمایش DNA، خبر شناسایی پیکر پاکش  به مادر چشم انتظار و خانواده این شهید داده شد.

پایان ۳۸ سال فراق و چشم انتظاری مادر شهید باب الله داودی + فیلم

رضوانی: شرافت و آزادگی در خانواده شهدا موج می زند

حجت الاسلام اسدالله رضوانی، امام جمعه بویین زهرا در این مراسم گفت: ما وظیفه داریم با بزرگداشت نام و یاد شهدای والامقام، ایثارگران عزیز و خانواده های گرانقدر آنها از رشادت های این عزیزان پاسداری و در جهت حفظ ارزش ها و آرمان های بلند امام و شهدا تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مادران و همسران شهدا در جهاد بزرگ با خدای خود معامله کردند و به همین خاطر فرزندان و عزیزانشان را برای احیای دین حق با آغوشی باز راهی میدان جهاد و شهادت کردند تا با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به مبارزه مردانه بپردازند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: خانواده شهدا در راستای دوام و قوام انقلاب و میهن عزیزمان فرزندان رشید خود را تقدیم کردند، به همین جهت این عزیزان به عنوان اسطوره های ایثار و فداکاری برای همیشه در تاریخ کهن ایران اسلامی ماندگار و جاویدان خواهند بود.

وی تصریح کرد: شرافت، آزادگی، معنویت، شجاعت و خدا محوری در وجود خانواده های شهدا و ایثارگران موج می زند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha