دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یمن

حوزه/ در پشت چهره های سوزان و تاول زده ۴ کودک یمنی اگر چه غمی بزرگ و عمیق موج می زند، اما چهره های آن ها بزرگترین سند جنایت مشترک ائتلاف سعودی، آمریکایی، غربی و صهیونیستی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بعد از گذشت ۷ سال از تجاوز رژیم سعودی به ملت مظلوم یمن تنها اخباری، از محاصره، قحطی و بیماری و کشته های بیماران در یمن در اثر حملات تجاوزکارانه ائتلاف ننگین سعودی، آمریکایی، غربی و صهیونیستی، به جهان مخابره می شد و سازمان های بین المللی در اغلب موارد با سکوت خود اعلام رضایتشان را از این جنایات به این ائتلاف شوم اعلام می کردند. اما به تازگی گزارشی سوزناک از صعده یمن منتشر شده که قلب هر انسانی فارغ از دین و مذهب و سیاستی را می سوزاند.

طی این سال ها، کودکان یمنی با تجاوز رژیم آل سعود و هم پیمانان غربی و آمریکایی شان با سرنوشت های دردناکی روبرو شدند؛ از سوی دیگر به دلیل محاصره ای ظالمانه آنها از انجام سفر پزشکی به خارج از کشور برای درمان محروم هستند.

صورت های تاول زده و سوزان ۴ خواهر و برادر که تنها جرمشان این بوده که در یکی از روزهای سال ۲۰۱۵ می خواستند به مدرسه بروند، اما در نزدیکی منزلشان مورد هدف تجاوز بمب های جنگنده های سعودی که از سلاح های ممنوعه بوده، قرار گرفتند و چند روز بعد آثار سرطان پوست بر چهره های آن ها نماینگر شده است. این بمب ها و جنگنده ها هدایای کشورهای غربی و آمریکایی به آل سعود است، هدایایی که کودکان یمنی باید تاوان آن را پس بدهند.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

هدایای آمریکا و کشورهای غربی از دست آل سعود به کودکان یمن

بر اساس تحقیقات رسانه‌های NDR ،WDR و زوددویچه سایتونگ آلمان، در یک جلسه محرمانه کمیسیون خارجی پارلمان آلمان مشخص شد که دولت فدرال آلمان اطلاعاتی را در زمینه استفاده از هواپیماهای جنگنده خود در یمن اعلام کرده است. بر این اساس عربستان سعودی در جنگ یمن هم از تورنادوها و هم جنگنده های آلمانی استفاده می کند.

کشورهای غربی برای جبران خسارات مادی برخی از شرکت های هواپیمایی خود دست به دامن فروش جنگنده ها و تجهیزات نظامی بیشتر ی به رژیم سعودی شدند.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

"زهراء دیرانی" گزارشگر المیادین با تهیه گزارشی تصویری و کوتاه از خانواده یمنی و دردهای "مطر الهمیمی" پدر این ۴ فرزند که با در دست داشتن چند کاغذ و مدارک پزشکی درمانده از درمان کودکان خود است، سعی نموده گوشه ای از درد رنج غم این مردم را به جهانیان معرفی کند تا هیچ حجتی برای هر کس که بتواند کوچکترین قدمی در یاری این ۴ کودک و سایر کودکان یمنی بردارد باقی نماند.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

دیرانی در ابتدای گزارش گفت: این چهره هایی است که همچون آینه، حقیقت جنگ تجاوزکارانه و بیهوده سعودی را علیه مردم یمن نشان می دهد. ای کودکان به مردم دنیا خبر بدهید که چه کسانی چهره های همچون ماه شما را زشت کردند تا آنجا که روی خود را از مردم می پوشانید و از ما رو بر می گردانید؛ گروهی بیمار و جنگ طلب.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

وی افزود: چه کسی کودکی شما را سوزاند؟! ناصر، محمد، عبیر و آمنه از یک خانواده هستند که در سال ۲۰۱۵ در مسیر مدرسه و در نزدیک خانه خود در منطقه کتاف از استان صعده مورد حمله قرار گرفتند و به بیماری سرطان پوست مبتلا شدند. از آن زمان در عزلت از جهان به سر می برند و در طول این ۷ سال محروم از بازی، و حتی درمان و محروم از ساده ترین حقوق انسانی هستند.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

این شهروند یمنی اظهار داشت: محاصره سعودی تحقق آرزوی آن ها برای درمان را غیر ممکن کرده است و هیچ سازمان بین المللی پاسخگوی این جنایت نیست و کاری انجام نمی دهد. یکی از کودکان در گفت و گو با گزارشگر درباره وضعیت خود و خواهر و برادرانش به گریه می افتد.

چه کسی صورت ماه را خط خطی کرد +تصاویر

دیرانی ادامه داد: گریه تو رساترین کلام است، محمد سرت را بالا بیاور و خجالت نکش بگذار جهان آثار این تجاوز وحشیانه را ببیند. تو و خواهر و برادرهایت زیباترین و پاک ترین و قدرتمند ترین هستید و جنگ یعنی سرطان.

این درحالی است، که عربستان سعودی در ادامه رفتارهای مستکبرانه خود قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان را به خاطر اظهارات ضد جنگ یمن، تهدید نموده و برخی از دولت های عربی هم سو با عربستان نمایندگان خود را از لبنان خارج نمودند و سفرای لبنان را اخراج کردند و خواهان مجازات و برکناری این وزیر لبنانی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha