دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام متین با بیان این که متاسفانه عده ای در کشور برای حفظ میز و جایگاه اخلاق را نادیده می گیرند، گفت: باید سیاست تابع اخلاق باشد و برعکس کردن این مسئله به دیانت و اخلاق جامعه ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی متین، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه، اظهار داشت: در نظر اسلام سیاست اخلاقی مورد و آن این است که هر چه در مسائل جامعه موثر است باید مورد تایید دین باشد که از مرحوم مدرس چنین نقل شده است؛ سیاست ما عین دیانت ماست و از این مسئله به تدبیر امور جامعه یاد می شود و در جامعه باید تدابیر بر اساس مصالح الهی صورت بگیرد.

وی ظهار کرد: در نگاه غربی مهم ترین مسئله اداره یک جامعه است، و لذا همه اخلاق را با تدبیر جامعه در نظر می گیرند و اگر با دروغ و ضدیت با مسائل انسانی بتوانند امورات را به دست بگیرند بدان روی می آورند و  از به اخلاق سیاسی یاد می شود که مخالف با دین است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، با بیان این که متاسفانه عده ای در کشور برای حفظ میز و جایگاه اخلاق را نادیده می گیرند، گفت: باید سیاست تابع اخلاق باشد و برعکس کردن این مسئله به دیانت و اخلاق جامعه ضربه می زند. امام در تحریرالوسیله بیان می کند کسی که می پندارد سیاست از دین جداست از این دو مسئله چیزی نفهمیده است.

وی با بیان این که امام علی (ع) به عنوان داعیه دار سیاست اخلاقی به همه راه را نشان می دهند و حتی در مواجه با دشمن هم اخلاق و انصاف را رعایت می کنند، تصریح کرد: معاویه با اخلاق سیاسی آب را به روی امام بست و فرزندش هم با همین تفکر مقابل امام حسین (ع) ایستاد و از دسترسی آن ها به آب ممانعت کرد.

حجت الاسلام متین با بیان این که در اخلاق سیاسی دیانت و انسانیت جایگاهی ندارد، افزود: سفارش امام علی (ع) به سربازان خود این بود که در جنگ حق تعرض به زنان و کودکان را ندارید و نمی توانید خانه های دیگران را تخریب کنید و نمونه شخص متخلق به سیاست اخلاقی در عصر حاضر سردار شهید قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: هدف ما حفظ نظام است اما باید اخلاق اسلامی را معیار قرار بدهیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و خداوند متعال عامل اصلی پیشرفت اسلام را اخلاق پیامبر عنوان می کند و برخورد خوب با دیگران و خدمت به مردم عامل استحکام نظام خواهد بود و طلاب باید به قدری به دین پایبند باشند که مردم را جذب کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، با بیان این که مؤمنین باید قدرت جاذبه داشته باشند، اضافه کرد: یکی از راه های دعوت دیگران به دین و اخلاق داشتن جاذبه است که باید روش های آن را یاد بگیریم و قرآن اخلاق رسول خدا را به عنوان یک صفات حسنه تمجید می کند و آن را در برابر کل دنیا عظیم معرفی می کند.

وی با تصریح بر این که شهدا مهم ترین خصلت هایشان داشتن اخلاق حسنه بود و همین مسئله عامل جذابیت آن ها بود، گفت: در رفتار شهدا سیاست تابع اخلاق بود و  آن ها مرد میدان بودند و از پشت میزها اداره نمی کردند و متاسفانه امروز یکی از مهم ترین مشکلات کشور این است که عده ای پشت میز نشسته اند و در رفتارشان دین متجلی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha