یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: برخی ها حوصله فهم و درک عمیق کتاب خدا را ندارند و برای استخاره، به سر گرفتن در شب احیا و ثواب آن را می‌خوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران و کارکنان مجموعه شهید میثمی گفت: اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند عبارت کتاب خدا برای عوام‌الناس است که حوصله فهم و درک عمیق کتاب خدا را ندارند و برای استخاره، به سر گرفتن در شب احیا و ثواب آن را می‌خوانند  در حالی که نباید سهم خودمان را از آیات خدا به این مرحله متوقف کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند فرموده این کتاب درباره انسان، سعادت، دنیا، آخرت و استعدادهای انسان سخن می‌گوید و خداوند سؤال می‌کند که آیا نمی‌خواهید از این کتاب استفاده کنید و فقط در مرحله عبارت باقی نمانید؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح معنای عبارت افزود: عابر، عبور، معبر و عبرت، هم‌خانواده عبارت هستند و عبارت یعنی چیزی که باید از آن عبور کرد. باید خواندن قرآن را فرابگیریم اما باید از آن عبور کرده و وارد مراحل بالاتر بشویم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمود اشارات قرآنی برای خواص است و هر کسی با اشارات قرآنی سرو کار ندارد. این خواص هستند که با خواص قرآنی زندگی می‌کنند و لذت می‌برند. اگر کسی اشارات را دنبال کند، خیلی تماشایی می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با ذکر نمونه‌هایی از اشارات قرآن، افزود: حضرت ابراهیم(ع) فرموده خدایا من و اسماعیل را کاری کن که در پیشگاه تو تسلیم باشیم و این تسلیم بودن در پیشگاه خدا بسیار مهم است و همه آرزویمان باید بر تسلیم بودن در مقابل اراده و رضای خدا باشد، چرا که سعادت ما را خداوند می‌داند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند فرموده ما به ابراهیم(ع) یک فرزند بردبار عنایت کردیم و وقتی فرزند ابراهیم(ع) بزرگ شد، خداوند نبی خدا را امتحان کرد و فرمان قربانی فرزندش اسماعیل(ع) را داد.

وی ادامه داد :حضرت ابراهیم(ع) به اسماعیل(ع) می‌گوید من در خواب می‌بینم تو را قربانی می‌کنم و نظر فرزند خود را می‌خواهد. اسماعیل(ع) بدون معطلی عرض کرد پدرم آن ماموریتی که به تو واگذار شده است را انجام بده و خواهی دید که من همراهی و صبوری می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) درخواست خدا را پذیرفته و در مقابل فرمان الهی تسلیم شدند، خداوند فرمود هدف محقق شد و دیگر نیاز نیست به ظاهر عمل شود و این امتحان بزرگی بود و حال به جای اسماعیل(ع) قربانی بزرگی را در نظر گرفتیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امام حسین(ع) فرموده منبع اخلاقی و سبک زندگی شما، کتاب خداست که به چهار مرحله و عمق شامل  عبارات، اشارات، لطائف و حقائق تقسیم‌بندی می‌شود.

برخی برای استخاره و به سر گرفتن در شب احیا با قرآن آشنا هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha