یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کتاب قدرت نرم

کتاب ((قدرت نرم و مبانی و کارکردها)) نوشته مهدی جعفری‌پناه روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس علمی-فرهنگی خبرگزاری حوزه، در این کتاب طی چهار فصل به مبانی و کارکردهای مفهوم «قدرت نرم» پرداخته شده و به تفصیل مورد تبیین و تحلیل قرارگرفته است که عناوین آن «مفهوم قدرت نرم و مولفه های آن»، «مولفه های قدرت نرم از دیدگاه اسلام»، «مولفه های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی» و «کارکرد مولفه های قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران» است.

در فصل اول کتاب به مفهوم قدرت نرم و مولفه های آن پرداخته شده است.

فصل دوم به مولفه های قدرت نرم از دیدگاه اسلام توجه کرده و این موضوع را با عنایت به منابع دینی و متون آیینی مورد بررسی قرارداده است.

در فصل سوم مولفه های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی مدنظر و محل تحقیق و تدقیق نویسنده قرارگرفته و بالاخره در فصل نهایی کتاب هم به کارکرد مولفه های قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران توجه شده است.

در فصل دوم کتاب که مفصل ترین و متنوع ترین و مهم ترین بخش کتاب را شامل می شود، ذیل یکی از زیرمجموعه های مولفه های قدرت نرم از دیدگاه اسلام که به موضوع فرهنگ در نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اختصاص دارد با نگاهی تبیینی و تحلیلی به این مسئله پرداخته شده است.

این اثر، به بخشهایی از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در حیطه- قدرت نرم و فرهنگ به عنوان عنصر اصلی این عرصه- می پردازد.

خاستگاه قدرت نرم در اسلام، انواع قدرت نرم در اسلام، جهاد و شهادت، اخلاص، معنویت، ولایت‌پذیری اخلاق سیاسی، عدالت و صداقت از جمله مباحث ارائه شده در بخش دوم می‌باشد.

در بخش سوم نیز نویسنده به مبحثی تحت عنوان مؤلفه‌های قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران پرداخته و وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی از دیگر انقلاب‌ها را بیان نموده و به اموری چون قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران پرداخته و فرهنگ، ارزش‌های سیاسی، مطلوب‌های سیاست خارجی را از مؤلفه‌های آن برشمرده است.

نویسنده در فصل چهارم نیز کارکردهای قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده و ترویج و احیای معنویت‌گرایی، احیای باورها و اعتقادات، نقش و کارکرد ولایت‌پذیری، کارکرد اخلاق و... را در این عرصه بررسی نموده است.

وی در بخش پایانی چنین نتیجه گرفته است که قدرت نرم با مفهوم و تبیین غربی آن با آنچه دین اسلام بر آن تأکید می‌کند متفاوت است.

کتاب «قدرت نرم؛ مبانی و کارکردها» اثر مهدی جعفری پناه را انتشارات عصر جوان در 224 صفحه و به بهای 7200 تومان منتشر نموده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن 02537730037 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha