دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهرداری شیراز

حوزه/ شهردار شیراز در خصوص قبرستان دارالسلام گفت: یکی از مشکلات جدید سرقت سنگ های قبرستان دارالسلام است، بخشی از این سنگ هایی که خود من دیده بوده ام اکنون نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید احسان اصنافی، عصر امروز در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاست گذاری کلی در شهر شیراز صورت پذیرفته است، اظهار کرد: در بخش نخست سعی بر این است که بخشی از بدهی ها و مطالبات گذشته جمع شده را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: بافت تاریخی زمان نقش خود را نشان می دهد که زندگی اجتماعی در آن جریان داشته باشد؛ بافت شهر شیراز مانند تخت جمشید نیست که به دور آن دیوار کشید، اتفاقاتی که در این بافت افتاده، به حاشیه نشینی در مرکز شهر تبدیل شده است لذا پیش از آنکه به فکر آجر و کاشی باشیم، باید به فکر هویت آن باشیم.

اصنافی تصریح کرد: در بافت تاریخی باید سیاست ها تغییر پیدا کند و به سمت انسان محوری پیش برود، در این راستا نیز تلاش می کنیم، اعتقاد ما بر این است که احیای این بافت باید انسان محور باشد.

شهردار شیراز در خصوص قبرستان دارالسلام نیز گفت: یکی از مشکلات جدید، سرقت سنگ های قبرستان دارالسلام است، بخشی از سنگ هایی که خود من دیده بوده ام اکنون نیستند. داستان آن از این قرار است که به دلیل متولی زیاد، نمی شود تعیین تکلیف کرد، اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی است و شهرداری به عنوان یک فضای شهری می خواهد عمل کند؛ اعلام آمادگی می کنیم که قبرستان دارالسلام را احیا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha