دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار رئیس جمهور منتخب با آیت الله العظمی جوادی آملی در دماوند

حوزه/ خراسانی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های تفاسیر حضرت آیت الله جوادی آملی این است که هر کدام از مباحث فلسفی، عرفانی، کلامی و مباحث روایی و قرآنی هر کدام در جایگاه خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، نشست مقدمه ای سیر مطالعاتی آثار حضرت آیت الله جوادی آملی، با سخنرانی خراسانی، معاون پژوهشکده علوم وحیانی معارج، با حضور جمعی از طلاب و اساتید در سامانه مدرس تالار پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان برگزار شد.

خراسانی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های تفاسیر آیت الله جوادی آملی این است که هر کدام از مباحث فلسفی، عرفانی، کلامی و مباحث روایی و قرآنی هر کدام در جایگاه خود قرار دارد.

وی گفت: در تفاسیر حضرت آیت الله جوادی عاملی هماهنگی کاملی بین قرآن (وحی) عرفان(شهود) و برهان( عقل) قرار دارد.

خراسانی افزود: تفسیر قرآن به قرآن، تفسیر قرآن به عقل و تفسیر قرآن به رأی برای فهم بهتر آیات لازم و ضروری است البته بیان این نکته ضروری است که همانطور که در مقدمه تفسیر تسنیم آمده است تفسیر قرآن به رأی پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: برای سیر مطالعاتی باید از کتاب شریعت در آیینه معرفت آغاز کرد و بعد از آن کتاب دین شناسی است که جایگاه عقل و نقل را بیان می کند و سومین کتاب منزلت عقل در هندسه معرفت دینی است که بیشترین نظرات در جایگاه عقل در این کتاب بیان شده است.

خراسانی در پایان اظهار کرد: به دلیل حجم وسیع آثار در این جلسه اجمالا کتاب‌هایی که در حوزه مطالعاتی طلاب است بیان شد و در جلسات دیگر منظومه فکری آیت الله و کتاب‌هایی دیگر ایشان ذکر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha