یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست راهکارهای تشویق طلاب به نویسندگی در راستای نیاز جامعه در بهار برگزار شد

حوزه/ نشست راهکارهای تشویق طلاب به نویسندگی در راستای نیاز جامعه، در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، لیلا گودرزیان فرد، نویسنده و پژوهشگر ۱۶ کتاب دفاع مقدس، در نشست پژوهشی آنلاین با عنوان "راهکار های تشویق طلاب به نویسندگی در راستای نیاز جامعه" در سامانه سیمای سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که توسط مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد، گفت: سوگند به قلم در قرآن کریم، نشانه اهمیت فرهنگ و تمدن است و نقش قلم از نقش زبان، شمشیر، درهم، دینار و شهرت و فرزند بیشتر است.

وی با تاکید بر اهمیت بیداری ملت ها، بیان کرد: با قلم می شود ملتی را خواب و گمراه کرد و ملتی را بیدار و هوشیار کرد. بنابراین رسالت طلاب فقط در درس خواندن و مدرک گرفتن خلاصه نمی شود.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: خلاقیت و نو آوری برای طلاب لازم است و نباید فقط به شبهات و کتاب های که از زمان های قدیم به دست ما رسیده است، متکی باشند چرا که با پیشرفت علم، مسائل احکامی و فقهی هم باید رشد کند.

خانم گودرزیان فرد با تاکید بر اینکه ترس یکی از مشکلات طلاب برای ورود به امر نویسندگی است، گفت: زکات علم آموزش و نشر آن است و نوشتن و نویسندگی هم نشر است که انواع مختلفی مانند خاطره نویسی، داستان نویسی، مقاله و... دارد.

وی در پایان اظهار کرد: کتاب غذای روح است و هر چه این غذا تمیز تر باشد، قطعا روح انسان پاک تر و لطیف تر می شود و هر جا کاستی هست طلبه باید وارد شود و آن را جبران نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha