چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ البته همه باید تلاش کنیم این قضیه فرهنگ سازی شود. مخصوصا صدا و سیما که نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی دارد باید تلاش کند که مردم را متوجه ضرورت این کار بکند.

آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع « طرح جوانی جمعیت» گفت: یکی از توصیه های دین اسلام، امر ازدواج و تولید نسل است که در روایات مختلفی نسبت به آن تأکید شده و پیامبر اکرم (ص) آن را مایه مباهات دانسته اند. یکی از فواید این کار، تقویت کشور است؛ چرا که اگر جامعه تولید نسل نداشته باشد، به مرور دچار پیری جمعیت می شود و این باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد بود؛ زیرا جامعه ای که اکثریت آن را افراد سالخورده تشکیل دهند، به یک جامعه مصرف کننده تبدیل خواهد شد که به علت نداشتن نیروی جوان، از کار و تولید باز خواهد ماند و این باعث عقب ماندگی آن کشور خواهد شد که متخصصین در این زمینه نیز هشدارهایی را داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: متأسفانه تبلیغات منفی دشمنان در ترویج سبک زندگی غربی از یک سو و مشکلات اقتصادی و تأمین معیشت خانواده ها از سوی دیگر باعث شده که آمار ازدواج و فرزند آوری پایین بیاید و از طرف دیگر آمار طلاق افزایش پیدا کند.

این استاد حوزه بیان داشت: امیدواریم مردم عزیز ما با پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام و توصیه های مقام معظم رهبری در این زمینه، مسأله را جدی گرفته و کشور را از بحران پیش رو نجات دهند.

وی اظهار داشت: البته اخیرا شاهد این بودیم که طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» تصویب شد که می تواند انگیزه خانواده ها را برای این کار افزایش دهد. طرح خوبی که امیدواریم با اجرای درست آن، خیرات و برکات آن شامل حال کشور ما بشود. هرچند خیلی از زودتر از اینها نیاز بود که چنین قانونی تصویب بشود، ولی همین هم که انجام شده جای تقدیر دارد و امیدواریم در اجرای آن کوتاهی نشود.

آیت الله فقیهی، گفت: البته همه باید تلاش کنیم این قضیه فرهنگ سازی شود. مخصوصا صدا و سیما که نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی دارد باید تلاش کند که مردم را متوجه ضرورت این کار بکند. در غیر این صورت گذاشتن قانون به تنهایی برای حل این مشکل کافی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha