دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ حجت السلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به کمک های دولتی به حوزه های علمیه، گفت: حمایت های دولت به گونه ای نباشد که ماندگاری حوزه وابسته به این حمایت ها شود، بهترین حمایت دولت کمک به استقلال مالی حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، امروز در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران در تهران، با اشاره به ضرورت رسمیت بخشیدن بیشتر به حوزه های خواهران از سوی ائمه جمعه، گفت: اگر حوزه های علمیه خواهران در حاکمیت نظام اسلامی و بخصوص از سوی ائمه جمعه به صورت حقیقی به رسمیت شناخته شود، در این صورت است که بخش زیادی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب برای اصلاح امور فرهنگی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل فراروی جامعه که به حوزه های علمیه خواهران مربوط می شود، اضافه کرد: در مسائلی از قبیل گسترش طلاق، تقلیل ازدواج، فسادهای اخلاق جنسی خارج از خانواده و آسیب های فرزندان ناشی از فضای مجازی اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم، بعید است بسیاری از معضلات به آسانی حل شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: هیچ چیز مانند انگیزه های دینی فرهنگ مردم را حفظ نمی کند و اگر حوزه دین از تاثیرگذاری مردم برکنار شود مردم از حوادث به سلامت نخواهند گذشت.

وی به ضرورت تخصصی سازی فعالیت های حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: مزیت قطعی تخصصی حوزه های علمیه خواهران قدرت ورود به عرصه خانواده است، به گونه ای که بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده اند برخی مسائل را زنان بهتر می فهمند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور افزود: حوزه های علمیه خواهران فرزند انقلاب هستند و شایسته است با کمک ائمه جمعه زمینه های حضور اجتماعی طلاب فراهم شود، چرا که موثرترین جریان توسعه نفوذ طلاب در جامعه ائمه جمعه هستند. بانوان طلبه هر اندازه احساس وجاهت اجتماعی کنند با انگیزه و توان بیشتری نقش آفرینی می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به کمک های دولتی به حوزه های علمیه، گفت: حمایت های دولت به گونه ای نباشد که ماندگاری حوزه وابسته به این حمایت ها شود، بهترین حمایت دولت کمک به استقلال مالی حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    وقتی جامعه به لحاط اقتصادی تضعیف شد و مردم قادر به تامین مایحناج روزانه نباشند استقلال مالی حوزه بسیار دور از ذهن بنظر میرسد و دست اندار کار باید در کنار نطام اسلامی باشند