چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امام خمینی (ره) برای یک فرد بسیجی ۵ ویژگی بارز را متصور شده اند که داشتن این ویژگی ها بسیج را به نیرویی دینی، مردمی و وطن پرست تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در همایش «علما و روحانیون بسیجی استان کردستان» که در مرکز بزرگ اسلامی شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای یک فرد بسیجی ۵ ویژگی بارز را متصور شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به این ویژگی های بسیج در دیدگاه امام راحل اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی بسیجی این است که همیشه در خط اسلام ناب محمدی باشد زیرا اسلام ناب محمدی از خرافات و تنگ نظری ها دور است و معنوی گرا و کارگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های بسیجی روحیه و عملکرد استکبارستیزی اوست و هرگز در مقابل مستکبرین آرام نخواهد نشست و در مقابل مستکبر هم نمی تواند به هیچ وجه بسیجی را از راه و منشی که در پیش گرفته است، منحرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: از دیدگاه امام راحل بسیجی واقعی با پول پرستی و اشرافی گری و ثروت اندوزی هرگز سازگار نیست، بسیجی واقعی به دنبال امکانات و رفاه خود نیست و اولویت او رفاه و امکانات برای کل جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تاکید کرد: ما حدود ۳۶ هزار دانش آموز بسیجی شهید در کشور داریم که صرفا به خاطر انجام وظیفه دینی و انقلابی خود به جبهه ها رفتند و هرگز به دنبال پست و مقام و جایگاه نبودند.

وی به چهارمین ویژگی بسیجی از نگاه امام راحل اشاره کرد و گفت: چهارمین ویژگی یک بسیجی مبارزه با تحجرگرایی است، در قرن بیست و یکم عملا دیده می شود که بر سر یک موضوع یک نفر حکم قتل دیگری را صادر می کند و این اصل تحجر واقعی و عدم فکر کردن درست انسان در این عصر را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه دوری از مقدس نمایی یکی دیگر از ویژگی های بسیجی در نگاه امام راحل است، عنوان داشت: بسیجی واقعی هرگز به دنبال مقدس نمایی نیست یعنی اینکه انسان احساس کند که برتر از دیگران است. آیت الله مجتهدی می فرماید منافق و ریاکار کسی است که زمانی دیگران را می بیند شوق عبادت پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود گفت: دغدغه همیشگی ما این است که اوضاع را برای روحانیون تشیع و اهل سنت کردستان بهتر کنیم و در این مسیر کارهایی انجام شده و امیدهای فراوانی داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha