سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تجمع خادمان شهدا در بهشت زهرا تهران

حوزه/ الگوی کامل و جامع فرهنگ چفیه، رهبر انقلاب می باشند. با پیروی از این الگوی جامع می توانیم پای‌بند به فرهنگ چفیه باشیم و آن را در جامعه پیاده کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به نماد چفیه در بسیج،‌ گفت: الگوی کامل و جامع فرهنگ چفیه، رهبر انقلاب می باشند. با پیروی از این الگو جامع می توانیم پایبند به فرهنگ چفیه بوده و آن را در جامعه پیاده کنیم.

این استاد حوزه افزود: باید در اجرای این فرهنگ توجه داشته باشیم که به ظواهر اکتفاء نکنیم و در این شرایط فعلی آنچه که روحیه بسیجی است و روحیه همه طلاب و روحانیون باشد، توجه و عمل و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است. که همین مورد یکی از امور فرهنگ چفیه است.

وی بیان داشت: جامعه امروز ما گرفتار انواع مشکلات و آسیب های فرهنگی است، فرهنگ چفیه آمیخته با ارزشهای الهی و دین و از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام مدرسی گفت: باید با تکیه بر این فرهنگ ناب به جنگ ضد ارزش ها رفت و به تقابل با آنها پرداخت و جامعه را از لوث این مسائل پاک کرد.

این استاد حوزه افزود: اما برای نهادینه کردن فرهنگ چفیه و امر به معروف، همه باید پای کار باشند، همه دستگاه ها با هم تعامل داشته و همدیگر را یاری کنند.

وی بیان داشت: اگر همه با هم باشند و به میدان بیایند این فریضه در جامعه به درستی اجرا خواهد شد، ولی خط و مرزی که برای ما تعیین کردند، انسجام لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha