سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
بسیج

حوزه/ همچنان که دشمنان ملت ایران اسلامی از مُد برای زیر سوال بردن و تضعیف نظام و مبانی اسلامی بهره می برد، ما هم می توانیم در تقابل با آنها برای تثبیت و تقویت آموزه های خود از چفیه استفاده کنیم که همزمان مانع جدی در مقابل ضد ارزشها خواهد بود.

حجت الاسلام ابوالقاسم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جایگاه چفیه در آموزه های دینی، گفت: بعضی از امور نمادی هستند که هر یک براساس زمان، می توانند پیام های خاص و مهمی را با خود داشته و به جامعه انتقال دهند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهراء(س) عنوان کرد: یکی از آنها چفیه است که دارای پیام های حماسی، نظامی، فرهنگی و نمایانگر تمام ارزشها، ظرفیت ها و زحمت هایی است که برای تعالی و پیشبرد آموزه های اسلامی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دفاع از کیان اسلامی بکار می رود.

این استاد جامعه الزهرا افزود: لذا لازم است مسئولین و مردم عزیز ایران اسلامی که همه گونه پای نظام ایستادند، بتوانیم فرهنگ چفیه را که دارای ابعاد و آثار مختلف است، جدی بگیریم و در تعالی و ترویج این نماد ارزشمند در جامعه بکوشیم.

وی عنوان کرد: بسیج در نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب شکوهمند شکل گرفت در همه زمینه بصورت خودجوش و توانمند و موفق ظاهر شد و منتظر امر،دستور و ابلاغ برای انجام وظیفه نبوده است، نمونه آشکار آن حضور جدی سازندگی و بحث ویروس کرونا است.

حجت الاسلام ابوالقاسم زاده گفت: فرهنگ چفیه در حقیقت همان روحیه خود باوری، ایمان، مقاومت و کارجهادی و ترویج مبانی ارزشی ودینی است که همواره بسیج و بسیجی با خود همراه و در جامعه هم آن را در صحنه های مختلف اجرا کردند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهراء عنوان کرد: امروز چفیه در خارج از مرزها هم عاشق پیدا کرده و در بین مسلمانان غیر شیعی جهان از این نماد برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

این استاد جامعة الزهرا افزود: از این جهت مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما است و در این مسئله باید از رهبر انقلاب الگو بگیریم و پیام های چفیه را به خوبی در رفتار های خود پیاده کنیم.

وی عنوان کرد: باید بدانیم که با استفاده از این نماد که نوعی پوشش است، می توان مانع بسیاری از رفتارهای نامناسب شد. همچنان که دشمنان ملت ایران اسلامی از مُد برای زیر سوال بردن و تضعیف نظام و مبانی اسلامی بهره می برد، ما هم می توانیم در تقابل با آنها برای تثبیت و تقویت آموزه های خود از چفیه استفاده کنیم که همزمان مانع جدی در مقابل ضد ارزشها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha