یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین

 حوزه / در مراسمی از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از قزوین حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو، ظهر امروز در مراسم تقدیر از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، گفت: نوشتن و قلم یکی از صفات بارز پروردگار عالم است و باید در جلسات متعددی به آن پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: انسان می توانست مقاصد خود را با زبان و اشاره بگوید، ولی پروردگار عالم می فرماید با قلم مقاصد خود را بیان کنید، شاید به این دلیل باشد که آثار قلم بیشتر از زبان و اشاره است.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه اگر گذشتگان این مسیر را دنبال نمی کردند آیا ممکن بود این مفاهیم را جمع آوری کنیم، تصریح کرد: قلم به دانش و الفاظ زینت می دهد و یکی از نیازهای اساسی طلاب این است که باید نوشتن را بلد باشند.

وی ادامه داد: حضرت امام علی(ع) در روایتی می فرمایند که به جای کارهای پراکنده یک کار صحیح و درست انجام دهید و آن را به اتمام برسانید که طلاب هم باید این موضوع را دنبال کرده و آثار خود را به شکل مکتوب در بیاورند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه کار نوشتن عقل و ذهن را روشن می کند و انسان را ماندگار می کند، خاطرنشان کرد: تمامی طلاب باید با نگارش و ثبت آموخته ها و دانش ها آشنا شوند و هیچ وقت نباید خود را از نوشتن کنار بکشیم.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: البته یک نویسنده باید با کرامت مطالب خود را یادداشت کند، به این معنا که اگر می خواهد نقدی را یادداشت کنند آن نقد را منصفانه یادداشت و صفات اخلاقی را در این مسیر رعایت کنید.

در این مراسم از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین تجلیل و کتاب نگاهی تطبیق بر سبک زندگی اسلامی، نوشته خانم فاطمه آیتی غفاری رو نمایی گردید.

تقدیر از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین

انتهای پیام /

تقدیر از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین

تقدیر از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین

تقدیر از کتابداران مدارس علمیه خواهران استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha