سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
منوچهر داشمند

حوزه/ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان از اهدای ۱۰۰۰ کیت تشخیص کرونا رایگان به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

منوچهر دانشمند، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، اظهار کرد: عملکرد ستاد اجرایی برای زلزله زدگان عزیز در سطح مطلوب بوده است، چرا که در ساعات اولیه زلزله گروه های جهادی برای ارائه خدمات امدادی به این مناطق اعزام شدند .

وی افزود: توزیع بسته های موادغذایی ۷۲ساعته، توزیع پتو و نصب چادر اقدام مهم بعدی ستاد در مناطق زلزله زده بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان عنوان کرد: در شرایط بحرانی زلزله زدگان، آشپزخانه هایی برای توزیع غذای گرم راه اندازی شد تا عزیزان زلزله زده حداقل دغدغه غذا نداشته باشند.

دانشمند ادامه داد: اعزام تیم های درمان در همان ساعات اولیه زلزله و توزیع بسته های معیشتی از اقدامات بعدی ستاد اجرایی بود.

وی گفت: مهم ترین هدف ما تأمین سلامت جسم و روان زلزله زدگان بود، بدین جهت کاروان های سلامت با تجهیزات پزشکی و دارویی را به مدت یک هفته با خدمات و توزیع رایگان دارویی به این مناطق اعزام کردیم.

دانشمند تصریح کرد: در شرایط زلزله که امکانات زیرساختی مخصوصا لوله های آب شرب از بین رفته بود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع مخازن آب شرب به هفت روستا را سرلوحه کار قرار داد و تهیه تعداد ۲۲کانکس مدارس و اهدای آن به مناطق زلزله زده را در دست اقدام قرار داد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان اضافه کرد: اعزام تیم بنیادبرکت وابسته برای برآورد خسارت و تأمین منابع جهت تعمیر مدارس یکی دیگر از اقدامات مهم بود. همچنین تعداد ۲۰ کانکس برای منازل مسکونی تخریب شده به صورت اسکان موقت با شرایط خاص و با همکاری بنیاداحسا نیز در دست تهیه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحویل ۱۰۰۰ کیت تشخیص کرونا به علوم پزشکی هرمزگان برای انجام تست کرونا در منطقه زلزله از دیگر اقدامات مهم بود که با یاری خداوند متعال محقق شد؛ ان شاءالله با این اقدامات مطلوب توانسته باشیم بخش کوچکی از مشکلات مردم عزیز زلزله را حل و فصل کنیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha