یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: وجود ولایت فقیه زمینه ساز وحدت و انسجام است، زیرا مردم با حرکت در مسیری که رهبر و ولی فقیه برایشان ترسیم می کند عملاً از عوامل وحدت شکن دور می شوند و همین امر خود باعث تقویت قدرت مسلمین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در دیدار جمعی از حوزویان مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان با اشاره به نگاه تقریبی به موضوعات دینی اظهار داشت: امروز می طلبد که جهان اسلام با اتکا به مشترکات بیشمار در بین مسلمین، ایمان به خدا، قرآن و حرکت در مسیر رسول اکرم (ص) بر اتحاد خود در مقابل دشمنان بیفزاید.

امام جمعه موقت سنندج گفت: سعادت و سلامتی و بقای امت اسلام تنها در سایه سار وحدت محقق می شود، بنابراین شایسته است که در زمان کنونی که تمام دستگاه های تبلیغاتی دشمنان برای از بین بردن وحدت مسلمین یکی شده اند، با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه هرگونه تفرقه و نزاع را در جهان اسلام به دشمنان ندهیم.

وی با اشاره به ضرورت یک رهبری جامع در جهان اسلام، عنوان کرد: اگر امروز به عینه می بینیم که در برخی از کشورهای اسلامی وحدت به نوعی رنگ باخته است این امر معلول نداشتن رهبر و ولی فقیه در راس آن مملکت است که نمونه بارز آن را می توان کشورهای عراق، افغانستان و... عنوان کرد.

ماموستا راستی عنوان کرد: وجود ولایت فقیه زمینه ساز وحدت و انسجام است، زیرا مردم با حرکت در مسیری که رهبر و ولی فقیه برایشان ترسیم می کند عملاً از عوامل وحدت شکن دور می شوند و همین امر خود باعث تقویت قدرت مسلمین می شود، به طوری که دشمنان وحدت و تفرقه جرات نمی کنند که به آن کشور تعدی کنند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات دشمن برای تفرقه و برادرکشی بین برادران مسلمان بسیج شده است، گفت: یکی از ترفندهای مذبوحانه دشمنان جهان اسلام تلاش برای ایجاد یک فضای یاس و ناامیدی در بین مسلمین است، به طوری که در عرصه های ملی و میهنی همواره شاهد تلاش هایی از سوی معاندان وحدت برای ایجاد فضای چندقطبی در کشورهای اسلامی هستیم و این فتنه گرایی را به عینه در کشورمان به کرار تجربه کرده ایم.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه کرامت مسلمانان در گرو وحدت است، بیان کرد: مسلمین می توانند با وحدت و انسجام نه تنها خود را از گزند توطئه های دشمنان در امان نگه دارند، بلکه همین وحدت و یکدلی می تواند که بستر حضور کشورهای اسلامی در عرصه ها و تصمیمات جهانی را مهیا سازد، زیرا اکنون عملاً شاهد نبود اثرگذاری جهان اسلام در معادلات بین المللی هستیم.

امام جمعه موقت سنندج کرد: انسجام و وحدت در ایران که دشمنان بسیاری در منطقه و جهان دارد، بی شک حاصل وجود رهبری و ولایت فقیه است زمینه برادری و همگرایی در کشور را فراهم آورده است، به طوری که در مقوله وحدت جهان اسلام، چشم تمام مسلمین به انقلاب اسلامی دوخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha