شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعید روحانی

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم گفت: به لطف الهی و با تلاش های صورت گرفته، زیرساخت های خوبی برای فعالیت فرهنگی در سطح مساجد قم فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی طی سخنانی در نشست توجیهی سومین رویداد ملی فهما در سطح استان قم که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران و مسئولان کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد اظهار داشت: شما عزیزان مصداق عینی کسانی هستید که به عمران مساجد و آبادانی مساجد اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید و امیدوارم خداوند شما را به بهترین وجه پاداش دهد.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر، روز به روز با کمبود بودجه‌ بیشتری مواجه بودیم و هستیم که شاید کار فرهنگی سخت‌تر شده باشد، افزود: البته ما قائل نیستیم اگر بودجه‌ی فرهنگی نباشد کار فرهنگی را نمی توان انجام داد. درست است که بودجه نیست اما قرار نیست اگر بودجه نباشد ما سنگر را خالی کنیم تا دشمن هر کاری خواست انجام دهد.

وی اضافه کرد: شما عزیزان اهمیت کار خود را قطعا می‌دانید و با جهادی که می‌کنید از طریق فعالیت های فرهنگی که با کمبود بودجه و با تلاش خالصانه و با هر زحمتی که هست، این کارهای فرهنگی را در مساجد انجام می دهید.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: شما در جبهه‌ی فرهنگی در مقابل دشمن ایستاده اید و اجازه نداده اید دشمن به هر صورتی و به هر قیمتی بتواند جوان و نوجوان و همه‌ی اقشار ما را به آن اهداف شومی که دارد و به سوی آن مقاصد غیر فرهنگی که در نظر دارد جلب کند و این جای خدا قوت دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال جاری گفت: به لطف الهی در ۲ سال گذشته کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بسیار خوش درخشیدند و هر ۲ سال را به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شدند. این قابل حصول و دستیابی نبود الا با همت خود شما و زحماتی که کشیدید. شما نه در این ۲ سال بلکه در سالیان متمادی همیشه به صورت تشکیلاتی عمل کردید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم، با اشاره به این که زیرساخت‌های کار فرهنگی در عرصه‌ی مساجد در قم خوب و قوی است، ابراز داشت: کانون های فرنگی هنری مساجد استان قم بدلیل اینکه سالیان سال با عقد تفاهم نامه و با ایجاد ارکان فرهنگی در مسجد، کار تشکیلاتی را آغاز کرده بودند و این کار تشکیلاتی در کانون های مساجد استان قم ریشه دار است لذا الان که جریان فهما راه‌اندازی شده، در این مدت آن اندوخته‌ای که در سال‌های قبل داشتند، کمکشان آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha