یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز دانشجو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: روحیه استکبار ستیزی ویژگی دانشجوی انقلابی و مورد تأیید قرآن کریم است.

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر درگفت و گو با خبرگزاری حوزه در اصفهان با گرامیداشت ۱۶ آذر روز داشجو، گفت: یکی از شاخصه های دانشجو و جوان انقلابی آن است که روحیه استکبار ستیزی داشته باشد.

وی، شاخصه استکبار ستیزی را از منظر دین اسلام مقدس بر شمرد و گفت: آیات قرآن کریم نیز مؤید این مطلب است و روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم را با اهمیت برشمرده است، چرا که این روحیه استکبار ستیزی ویژگی دانشجوی انقلابی است و اگر دانشجو چنین نگاه و روحیه ای را در خود تقویت کند، حتما سدمحکمی بر سر راه منفعت طلبی نظام های سلطه گر و سلطه جو خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: موضوع تبیین جهان از نگاه دین، باید یک دغدغه برای جوانان و اساتید دانشگاهی باشد تا درن هایت به مسئله روشنگری و هدایت جهانی تبدیل شود.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه، توصیه ای به دانشجویان کرد و اذعان داشت: دانشجو باید عبارت قرآنی ؛«فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»( آیات ۱۷ و ۱۸ سوره مبارکه زمر) را الگوی خود قرار دهد، زیرا که امروزه دشمن از طریق رسانه های غربی فکر دانشجویان را محاصره کرده و ارزش های انقلابی و اسلامی آنان را متزلزل ساخته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha