یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر آموزش و پرورش در قم

حوزه/حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر آموزش و پرورش گفتند: دانش آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در قم برگزار شد، گفتند: دانش آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

معظم له ادامه دادند: باید محتوایی که در داخل ظرف ریخته می‌شود متناسب با ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از مباحث دینی باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی دانش آموزان را به عنوان معادن غنی طلای کشور دانستند و گفتند: آموزش و پرورش باید چگونگی استخراج این معادن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

ایشان، حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور دانستند و یادآور شدند: باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به کار گرفته شوند.

معظم له ادامه دادند: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه بد اخلاقی و خشونت را زیبنده نظام آموزش و پرورش کشور ندانستند و یادآور شدند: باید در تعامل بین دانش آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha