یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام و رهبری

حوزه/ مسئول مرکز تخصصی تربیت مدرس جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از رسالت های مهم حوزویان باید این باشد که افراد جامعه به خصوص نسل جوان را با مبانی اندیشه امام و رهبری به خوبی آشنا کنند.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اساساً یکی از ابعاد مهم در جهاد تبیینی توجه به همین حقیقت است که ما بتوانیم اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان امامین انقلاب اسلامی را برای آحاد جامعه تبیین و تشریح کنیم، چرا که این مهم باعث می شود به خیلی از سوالات و شبهات پاسخ داده شود.

وی افزود: به خصوص در شرایط کنونی لازم است که حوزه های علمیه مباحث معرفتی و بصیرتی از جمله در ارتباط با مفهوم ولایت فقیه و مباحث نظام اسلامی را در سطح جامعه به خوبی تبیین نمایند

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران قم، همچنین با اشاره به تشکیل هیئت های اندیشه ورز در این راستا درجامعه الزهرا(س) و مدارس علمیه خواهران قم گفت: یکی از مسایلی که جامعه ما را تهدید می کند فاصله گرفتن مردم و نخبگان از اندیشه های انقلابی و رویکرد امام و رهبری است که باید با دغدغه و به طور جدی کاری کنیم که این اتفاق رخ ندهد.

وی بیان داشت: واقعیت آن است که امروز نظام جمهوری اسلامی نعمت و امانتی دست ماست و لذا چه مسئولان سیاسی و چه نخبگان باید به دنبال حراست از این امانت با خدمت کردن صادقانه به مردم و تلاش برای حل مشکلات باشند و نگذارند که دشمن در جنگ نرم فرهنگی و نیز نبرد شدید اعتقادی به اهداف شوم خود دست یابد.

وی افزود: دشمن با جریان نفوذ و همچنین بحث خط تحریف می خواهد مردم و جوانان را نسبت به آینده ناامید کند و در مقابل ما با بصیرت افزایی و جهاد تبیینی نباید بگذاریم که اهداف دشمن محقق شود.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین خاطرنشان کرد: در شرایطی که به خصوص در عرصه فضای مجازی دشمن به دنبال پیاده کردن برنامه های خود در ابعاد مختلف است، ما باید با تکیه بر مبانی انقلاب اسلامی و آموزه های دینی خود، اولاً در ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه بکوشیم و ثانیاً هم این که در بستر جهاد تبیینی به شبهات مطروحه به درستی پاسخ داده و به اقناع افکار عمومی بپردازیم.

وی گفت: ما باید در این عرصه ها و در سطوح مختلف جهاد فرهنگی و تبیینی، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم و با هدف و برنامه ریزی صحیح کاری کنیم که اهداف دشمن خنثی شود.

حیدری مجد ابراز داشت: در این میان از رسانه ها و فعالان فرهنگی و فضای مجازی انتظار می رود که بر اساس مبانی اندیشه ای امام و رهبری رفتار کرده و به عنوان افسران جنگ نرم، مطالبات امامین انقلاب را دنبال نمایند.

وی افزود: تجربه سال های گذشته به عینه نشان داده هر جا که با دغدغه کار کرده ایم نتیجه گرفته ایم و هر جا که به رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری، کم توجهی و یا بی توجهی داشته ایم، ضربه اش را هم خورده ایم.

وی در خاتمه گفت: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، بخش مهم آن ناظر به جبهه های فرهنگی و اجتماعی است، کما این که در عرصه های سیاسی و اقتصادی نیز این مساله صادق است و لذا باید با هوشیاری و بصیرت و در عین حال استقامت در برابر مشکلات و دشمنی ها رفتار نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha