دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

حوزه/ بختیاری، با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در خوزستان برای حمایت از محرومان تدوین و اجرایی شده است، گفت: در راستای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ البته در استان خوزستان تاکنون برنامه‌های خوبی برای حمایت از محرومان صورت گرفته اما همچنان باید در این زمینه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، شامگاه پنجشنبه در نشست شورای زکات استان خوزستان، اظهارداشت: در راستای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ در استان خوزستان تاکنون برنامه‌های خوبی برای حمایت از محرومان صورت گرفته اما همچنان باید در این زمینه تلاش شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تا اندازه‌ای در خصوص همکاری‌ها در امر زکات گله‌مند بودند؛ لذا باید تلاش کنیم در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد تا رهبر معظم انقلاب نیز رضایت کامل داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: اکنون بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به سفره محرومان تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی قرار است در زمینه ترویج فرهنگ زکات پنج هزار طلبه کمیته امداد را یاری کنند تا بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در زمینه دریافت زکات داشته باشیم.

بختیاری اظهارداشت: تاکنون حضور مردم در پرداخت زکات مؤثر بوده و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف تلاش‌های خوبی برای افزایش پرداخت زکات داشته‌اند.

وی با اشاره به محرومیت‌های استان خوزستان از جمله شهرستان اندیکا گفت: در زلزله اندیکا یک هزار واحد مسکونی آسیب دید که باید بازسازی شود همچنین از این تعداد ۵۸۱ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد است که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: خوزستان باوجود شهدایی که تقدیم انقلاب کرده باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر کار تبلیغاتی خوبی صورت گیرد و امر زکات نهادینه شود، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال زکات جمع‌آوری می‌شود که با این رقم می‌توان مشکلات معیشتی و درمان نیازمندان را برطرف کرد.

بختیاری در پایان یادآور شد: نشست شورای زکات در خوزستان از معدود جلساتی است که استاندار در آن شرکت می‌کند؛ چراکه در سایر استان‌ها نمایندگانی از سوی استاندار حضور می‌یابند که این امر شایسته تقدیر است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha