یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ معاون پژوهش جامعةالمصطفی، در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی، حضور همه بخش‌های جامعةالمصطفی را در این نمایشگاه موجب به منصه ظهور رسانیدن شاکله نظام مندی حرکت جامعةالمصطفی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، امروز در مراسم افتتاحیه برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی، که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت زینب کبری(سلام الله علیها)، از همه المصطفائیان و تلاشگران عرصه پژوهش های دینی تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در ادامه، وجود جامعةالمصطفی را ترجمان حضور گفتمانی و علمی در عرصه علوم اسلام و علوم انسانی با رویکرد اسلامی دانست که با حضور دانش آموختگانی از سراسر جهان رنگ و بویی بین المللی یافته است و اظهار داشت: فرامرزی بودن پژوهش ها، از ویژگی های بارز پژوهش در جامعةالمصطفی است.

معاون پژوهش توضیحاتی درباره نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی ارائه نمود و یادآور شد: عرضه همه دستاوردها و آثار پژوهشی المصطفائیان اعم از کتاب، مقاله، پایان نامه، رساله دکتری و طرح پژوهشی، یکی از رویکردهای این نمایشگاه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، با بیان اینکه برای نمایندگی تفکر اسلامی توأم با عقلانیت، باید در همه زمینه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و حتی سازمانی، از انسجام، هماهنگی و جهت گیری واحدی برخوردار باشیم، خاطرنشان کرد: برای نمایان‌ترسازی این شاخص در فرایند برگزاری نمایشگاه، غرفه هایی نیز ناظر به این امر تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: لازم است همه بخش‌ها اعم از واحدهای تخصصی آموزش، فرهنگی، پژوهش و مراکز المصطفی، نمایی در این نمایشگاه داشته باشند و شاکله نظام مندی حرکت جامعةالمصطفی را به منصه ظهور برسانند.

معاون پژوهش، انعکاس ساحت های ویژه زبان آموزشی بانوان و فضای مجازی ناظر به ابعاد فرامرزی و فرامذهبی را از دیگر ویژگی های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی دانست و یادآور شد: هفته پژوهش، بستری برای آشکارسازی ظرفیت ها، به ویژه ظرفیت طلاب و دانش پژوهان جامعةالمصطفی، است تا بتوانیم نواقص و آسیب ها را کشف نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بر اهمیت ارزیابی‌ بخش های مختلف فعالیت های هفته پژوهش با هدف کاهش آسیب ها و افزایش ظرفیت ها تأکید نمود و اظهار داشت: شکل‌گیری احساس جمعی میان صفوف و واحدهای سازمانی جامعةالمصطفی، از مهم ترین اهداف شکل‌گیری دبیرخانه دائمی هفته پژوهش است.

وی تقویت انسجام، همبستگی، پیوستگی و تعاون را در سایه‌سار دبیرخانه هفته پژوهش مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اتکا به ظرفیت های داخلی، به عنوان اصل اصیل، جزو موضوعاتی بود که در فرایند برگزاری ویژه برنامه‌های هفته پژوهش مورد توجه قرار گرفته است تا ضمن ممانعت از ایجاد رقابت های منفی، روحیه رفاقتی را تقویت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha