یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
خادمیاران رضوی

در اولین نشست مشترک دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و معاون قضایی دادگستری استان بوشهر بر استفاده از ظرفیت یاوران و خادم‌یاران رضوی در ستاد صبر و صلح و سازش شوراهای حل اختلاف بوشهر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین نشست مشترک دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و معاون قضایی دادگستری کل و ریاست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، بعدازظهر امروز با موضوع امضای تفاهم نامه همکاری متقابل برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فرید محبی، دبیر کانونهای خدمت رضوی استان بوشهر و گشتاسبی معاون قضایی دادگستری و ریاست شوراهای حل اختلاف استان و اعضای کانون حقوقی دبیرخانه برگزار شد بر لزوم ورود دبیرخانه خدمت رضوی و یاوران و خادمیاران به پرونده‌های قضایی با ماهیت صلح و سازش تأکید شد.

گشتاسبی، معاون قضایی دادگستری آماری از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته و سال جدید، همچنین تعداد پرونده‌های مختومه و درصد آمار صلح و سازش در این پرونده ها را ارائه کرد و گفت: در سال جدید در ۲۱ پرونده قصاص، صلح و سازش صورت گرفته که در برخی از آنها خادمیاران و یاوران همچنین دبیرخانه خدمت رضوی نقش موثری داشته‌اند.

فرید محبی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان هم در این جلسه ضمن اعلام آمادگی کامل در زمینه تنظیم تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی همکاری متقابل ما بین این دو مرکز در زمینه ورود به پرونده های سازش با استفاده از ظرفیت خادمیاران و یاوران رضوی تأکید کرد.

وی همچنین بر موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری این دو نهاد و با مشارکت ستاد دیه تأکید کرد و گفت: مقدمات همکاری مجموعه شورای حل اختلاف استان به عنوان یک مجموعه حقوقی در قالب یاوران رضوی فراهم شود.

عابدین غریبی، سررابط کانون حقوقی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر در این جلسه خبر از فراخوان جذب عوامل حقوقی شوراهای حل اختلاف به عنوان یاوران رضوی و سازماندهی ایشان در سطح استان به تناسب شهرهای استان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha