یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیستان و بلوچستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب خواهر زاهدان، نهبندان و سراوان گفت: هدف سفرهای استانی، بررسی مدارس علمیه، ظرفیت سنجی هر استان، شنیدن نظرات و  پیشنهادات، و تبیین برنامه های معاونت آموزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی به همراه هیئت همراه درچهارمین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان، در جمع طلاب و اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران زاهدان، نهبندان وسراوان حضور یافت.

وی اظهار کرد: هدف سفرهای استانی بررسی مدارس علمیه، ظرفیت سنجی هر استان، شنیدن نظرات و پیشنهادات، و تبیین برنامه های معاونت آموزش به شمار می رود.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ابرازکرد: بنده علاقمند بودم که با حضور در تک تک مدارس، به صورت جداگانه مسائل و مشکلات مدارس استان را بررسی کنم؛ اما به دلیل کمبود فرصت و مساحت زیاد استان، تدابیر به این صورت در نظر گرفته شد که این جلسات در سه منطقه سیستان، مرکز استان، و بلوچستان با حضور طلاب اساتید مدارس آن منطقه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما بررسی وضعیت هر مدرسه و ضعف های احتمالی و نیز ظرفیت سنجی از نظر راه اندازی سطح سه و چهار و رشته های تحصیلی است.

وی تصریح کرد: هدف سوم، شنیدن نظرات و پیشنهادات برای بهتر شدن وضعیت آموزشی و تربیتی طلاب مدارس علمیه است، زیرا در جمع طلاب افرادی با خلاقیت و ایده های نو هستند که ما را در برنامه ریزی ها کمک می کنند و ثمرات این طرح ها و ایده های آنان به تمام حوزه ها علمیه می رسد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران هدف چهارم را تبیین برنامه ها و کارهایی در دست اقدام معاونت آموزش بیان کرد و افزود: برنامه ها نیازمند بازنگری و اصلاح، اشکالات آن رفع می شود و خواهران طلبه از دغدغه ما نسبت به مشکلات مدارس مطلع می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی بیان کرد: هر استانی اقتضائات خاص خود را دارد و نقش حوزه های علمیه در سراسر کشور فوق العاده و بر تربیت نسل آینده بسیار تأثیر گذار است.

وی تأکید کرد: افرادی که وارد حوزه می شوند اولا باید خودش خوب آموزش ببیند و در مسائل علمی و تربیتی رشد کنند و این ها می توانند نسل آینده را تربیت کنند و ما نیازمند به خانم های تحصیل کرده و آماده به کار در کل کشوردر مراکز مختلف بالاخص آموزش و پرورش هستیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با تقدیر از بانوان طلبه استان سیستان و بلوچستان و با اشاره به وجود استعدادهای خوب در مدارس علمیه خواهران، اذعان کرد: کیفیت کار و تحصیل برای ما حرف اول را می زند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی خاطر نشان کرد: از طلبه ای که شش یا هفت سال درس خوانده انتظار داریم مسائل برای خودش حل شده باشد تا بتواند برای دیگران نیز حل کند.

وی تصریح کرد: بانوان طلبه پس از تحصیل باید در مسائل اخلاقی، تربیتی، مهارتی، مدیریتی، پژوهشی و...توانمند شده باشند و یک طلبه معتقد، متعبد، اندیشمند، توانمند، بصیر، انقلابی و تاثیر گذار باشند.

در این جلسه نمایندگان مدارس شهرستان زاهدان، شامل فاطمه معصومه (س)، نرجس (س) ، مؤسسه آموزش عالی نرجس(س)، و نمایندگان مدارس علمیه فاطمیه(س) شهرستان نهبندان و مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان مسائل و مشکلات آموزشی مدارس را مطرح کردند و معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران وهیئت همراه پاسخ دادند.

برپایه این گزارش، نشست های جداگانه دیگری نیز با مدیران و اساتید مدارس این شهرستان ها تشکیل شد که در این نشست ها نیز مسائل و مشکلات مدارس مطرح و بررسی شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام عرب خالص نیز در این جلسه، ضمن خوش آمدگویی به معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران و هیئت همراه، گزارشی از وضعیت و مشکلات آموزشی استان را مطرح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha