یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین هادی رضایی شورکی

حوزه/ آیین اختتامیه همایش دو روزه مسئولان برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان های کشور با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی رضایی‌شورکی، شامگاه یکشنبه طی سخنانی در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم، ضمن تبریک میلاد با سعادت زینب کبری(سل)، بر اهمیت به روز رسانی آمارها در حوزه های علمیه به ویژه همترازی آمار ثبتی با آمار میدانی تاکید کرد.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در این دوره به ۲۰ مصوبه کاربردی دست یافته‌ایم افزود: وضعیت سنجی، نخستین لازمه دوراندیشی است؛ نیاز است تا نیروهای دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه ضمن اطلاع از وظایف، بر اهمیت تعمیق و توجه به رویکردهای اثرگذار دفتر برنامه‌ریزی واقف باشد.

حجت‌الاسلام رضایی شورکی بر لزوم ارتباطات میان شرح وظایف مدیران و کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی حوزه تاکید کرد و گفت: در این همایش ضمن اطلاع از فعالیت‌ها، رویکردها و سیاست‌های حوزه‌های علمیه، با مشکلات مجموعه‌ها آشنا شده، آموزش‌های تخصصی برای تقویت واحد برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارائه خواهد شد.

وی لزوم محوریت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت در استان‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان این که تسلط بر اطلاعات و داده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: برنامه‌ریزی، خلاقیت، طراحی و مهندسی و ارائه نقشه‌راه نخستین ساحت و نیز نظارت و رصد، دومین مقام عملیاتی و کلان برنامه کارشناسان دفتربرنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است.

حجت الاسلام رضایی بر جایگاه نظارت مومنانه دفتر برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه از حیث تدوین اسناد در رتبه‌های نخستین در میان مجموعه و سازمان‌ها و مراکز کشور برخوردار است، به گونه‌ای که حوزه‌های علمیه ۱۰ سندبالادستی، ۱۰۰ طرح تحولی و ۲۰۰ طرح مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بر وظایف مدیران دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه در قبال اسناد بالادستی اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری پیشنهاد، به روز رسانی، طراحی و بازخوردگیری نسبت به برنامه راهبردی پنج ساله حوزه از استان تا مدرسه، بر عهده مسئولان برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های استانی است.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که مسئولان برنامه‌ریزی و نظارت، در عین تسلط بر قوانین باید مرجع اطلاعات و آمارهای حوزه استان قرار گیرند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ضمن جهت‌دهی به فعالیت‌ها، ظرفیت پشتیبانی و زیرساخت‌ها را ارتقاء خواهد داد.

خاطرنشان می شود: این اجلاسیه به مدت دو روز در قم برگزار شد و شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه به کار خود خاتمه داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha