دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه کامیاران با جمع آوری شهریه های خود اقدام به تهیه مایحتاج ضروری خانواده های نیازمند می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، با آغاز بیماری کرونا بسیاری از مشاغل به تعطیلی کشیده شدند و همین امر سنگینی بار زندگی را بر دوش بسیاری از خانواده ها دوچندان کرده است.

با این وجود هنوز کسانی بوده و هستند که با داشتن روحیه جهادی و ایمانی، همشهری و هموطن خود را در این شرایط سخت تنها نگذاشته اند و با نیت پاک و قرب الی الله به یاری هم نوعان خود شتافته اند.

از ابتدای شیوع کرونا، بسیاری از طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با استفاده از شهریه اندک طلبگی خود اقدام به تهیه مایحتاج خانوارهای بی بضاعت این شهرستان می کنند و نزدیک به 2 سال متوالی است که این طلاب نیک اندیش و خیر با اندک شهریه ای که دریافت می کنند، بخشی از نیازهای خانواده های نیازمند را در قالب بسته های معیشتی تامین می کنند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران با تایید این کار خیر طلاب کامیارانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: در همان روزهای نخستین شیوع کرونا در اسفندماه 98 شاهد تشکیل خودجوش هسته های جهادی طلاب مدرسه علمیه کامیاران برای کمک به خانواده های کم درآمد و بی بضاعت این شهرستان بودیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام کامیاران ااظهار کرد: این طلاب با وجود اینکه تنها منبع درآمدی آنها شهریه ماهانه است، اقدام به خرید نیازهای ضروری مردم نیازمند کامیاران می کنند که این عملی خداپسندانه و جهادی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: در مدت دو سال اخیر طلاب خیر این مدرسه همواره به صورت مستمر شهریه های خود را جمع آوری می کنند و با آن اقدام به تهیه مایحتاج ضروری خانوارهای نیازمند می کنند.

استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: تمامی مراحل این عمل جهادی و خداپسندانه توسط خود طلاب مدرسه علمیه کامیاران انجام می شود و از هیچ نهاد یا سازمانی هزینه ای برای این کار خیر دریافت نمی شود، البته به صورت موردی برخی از افراد نیک اندیش کمک های در این زمینه دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این حرکت خودجوش و جهادی طلاب مدرسه علمیه کامیاران برای سایر طلاب کشور به عنوان یک الگوی کامل از انسان دوستی و نیک اندیشی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha