پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
زنان ایرانی وقتی حضرت زینب (س) دارند دنبال رو غرب نباشند

حوزه/ استاد جامعة الزهرا (س) قم گفت: زندگی عزتمندانه، ولایتمداری، زهد و صبر حضرت زینب (س) باید سرلوحه زندگی زنان مسلمان علی الخصوص بانوان طلبه قرار بگیرد تا بتوانند به سبک زندگی اسلامی نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان خانم ملیحه لباف در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش که بصورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: زینب به معنای زینت پدر است یعنی پیرو رفتار و منش پدر و اجدادش. این در حالی است که اگر کسی برخلاف نظر و روش سنت پدرش حرکت کند او را زینت پدر نمی نامند و همانطور که پیامبر (صلی الله و علیه وآله وسلم) و حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) خلق قرآنی داشتند زینب که زینِ اِب است نیز باید این چنین باشد.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله القاب حضرت زینب( سلام الله علیها) زاهده است که مولا علی (علیه‌السلام) زهد در دنیا را چنین آورده اند،"ز" (ترک زینت) یعنی زنان زینت داشته باشند، اما افتخارشان به این زینت نباشد، "ه " (ترک هوس) یعنی دنبال غرایز نفسانی نباشد، "د " (ترک دنیا ) واژه دنیا از دَنیٖ گرفته شده به معنای پست یعنی دنبال چیزی های پست نباشد.

استاد حوزه علمیه خواهران قم اظهار کرد: انسان باید در همه کارها اعتقاد و توکل به خدا داشته باشد مخصوصاً در زمان مشکلات، همچنین بالاترین کلاس کاری در زندگی کلاس خدا و ائمه معصومین (علیهم السلام) است که مهمترین آن پیمودن راه حق می‌باش؛ راه حق شامل ولایت مدار و مطیع ولی خدا بودن، ساده زیستی و زهد و عبادت است؛ اگر کسی ولایت را قبول دارد اهل تقوا ،عرفان، شناخت و بصیرت است.

وی در ادامه گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) عزتمند بود یعنی بسیار نفوذ ناپذیر و علت آن را چنین بیان کرد: (اِنَّ العزة لِلّٰهِ و لِلرَّسول و لِلمؤمنین) عزت برای خدا برای پیامبر و برای مومنین است؛ او به تمام معنا خدایی، محمدی، علوی و حسینی بود.

لباف در پایان گفت: نکته ای که از حوزویان بیشتر انتظار می رود و خیلی پر کاربرد است، توجه به ویژگی صبر و خویشتن داری حضرت است که واژه صبر در مقابل حضرت زینب (سلام الله علیها) به زانو درآمد. زنان باید با الگوگیری از این بانوی صبر و استقامت در زندگی همسرداری، فرزندآوری و فرزند پروری مسیر معنوی و الهی را طی نمایند تا همسران و مادران و بانوان نمونه‌ای در جامعه اسلامی باشند و دنباله روی غرب نباشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha