یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
المصطفی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی بر تدوین نظام جامع پژوهشی جامعه المصطفی تاکید کرد و گفت: نظام جامع پژوهش می‌تواند در تثبیت نگاه راهبردی به پژوهش در سراسر جامعةالمصطفی، نقش مؤثری ایفا نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در دیدار مدیران و کارکنان معاونت پژوهش جامعةالمصطفی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش و تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مختلف پژوهشی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: زحمات ارزشمندی که امروز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی دیده می‌شود، به همت استادان و پژوهشگران جامعةالمصطفی و پیگیری و پشتیبانی‌های شما در معاونت پژوهش محقق گردیده است.

وی پژوهش را بخش مهمی از رسالت اصلی جامعةالمصطفی برشمرد و اظهار داشت: هر چند ممکن است حق جایگاه پژوهش در مقایسه با دیگر فعالیت‌ها در مباحث ساختاری به درستی ادا نشده باشد، ولی نگاه جامعةالمصطفی به مقوله تولید دانش، نگاه درجه دوم یا حاشیه‌ای نیست. پژوهش در متن نظام آموزشی ماست و در سال‌های گذشته گام‌هایی نیز برای تحقق این راهبرد برداشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی برنامه‌های امسال هفته پژوهش جامعةالمصطفی را راقی و متفاوت با سال‌های گذشته دانست و اذعان داشت: امیدواریم این مسیر با همت دوچندان پیش رود و در آینده، گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود. خوشبختانه، ظرفیت‌های علمی و مدیریتی این کار در جامعةالمصطفی وجود دارد و باید قدردان این فرصت باشیم.

وی ارتباط بخش ستادی با صفوف را ضروری خواند و یادآور شد: ارتباط معاونت پژوهش با مراکز و واحدهای آموزشی در قالب‌های مختلف مانند بازدید، جلسات معاونان پژوهشی واحدها، دریافت گزارش‌ها و اشکال دیگر، باید به صورت مستمر ادامه یابد.

وی نظام جامع پژوهشی را شامل همه ابعاد پژوهشی جامعةالمصطفی دانست و یادآور شد: تدوین نظام جامع پژوهشی و نیز سند جامع انتشارات جامعةالمصطفی باید با مشارکت معاونت پژوهش و دیگر بخش‌های مرتبط پیگیری شود و این، از وظایف مهمی است که بر عهده بخش پژوهش قرار دارد. نظام جامع پژوهش می‌تواند در تثبیت نگاه راهبردی به پژوهش در سراسر جامعةالمصطفی، نقش مؤثری ایفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در پایان، با اذعان به وجود تنگناهای بودجه‌ای در سال‌های اخیر، تصریح کرد: هر چند این کمبودها به بخشی از برنامه‌های پژوهشی لطمه وارد نمود، ولی تلاش شده است تا حد امکان، با مدیریت حساب‌شده، بخش‌های اجتناب‌ناپذیر با اخلالی مواجه نگردد و در همین شرایط نیز عملکرد مجموعه متوقف نشد که نشان‌دهنده همت و تلاش عزیزانی است که با اراده و انگیزه حضور داشتند. امیدواریم در آینده نزدیک و با گشایش شرایط، کاروان پژوهش جامعةالمصطفی با سرعت بیشتری به مسیر راقی خود ادامه دهد.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی، در سخنانی، به بیان گزارشی از روند برنامه‌های ویژه هفته پژوهش جامعةالمصطفی پرداخت.

وی برگزاری برنامه‌های ویژه هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای شناخت قوت‌ها و ضعف‌های پژوهشی و ایجاد ارتباط مؤثر علمی میان مراکز و صفوف جامعةالمصطفی دانست و ابراز داشت: ارزیابی توانمندی‌های کمی و کیفی پژوهشی واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی، یکی از برنامه‌های معاونت پژوهش به شمار می‌آید که در مورد آن اقدام شده است. در برنامه‌های این هفته، بازدید از مدارس پیوسته و تابعه در قم و شهرستان‌های دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است که در ارزیابی و ایجاد ارتباط میان واحدهای صفی و سازمان مرکزی مؤثر خواهد بود.

همچنین در بخشی از این جلسه، شماری از مدیران و مسئولان پژوهشی حاضر در جلسه، دقایقی به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پژوهشی جامعةالمصطفی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha