چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اولین نشست هم‌اندیشی قرارگاه فرهنگی بانوان استان خوزستان

حوزه/ مراداسکندری در نخستین نشست هم‌اندیشی قرارگاه فرهنگی بانوان استان خوزستان، به بیان طرح‌ها و برنامه‌های حوزه بانوان در سطح استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، فاطمه مراد اسکندری، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی، در نخستین نشست هم‌اندیشی قرارگاه فرهنگی بانوان استان خوزستان، به بیان طرح‌ها و برنامه‌های حوزه بانوان در سطح استان پرداخت و اظهارداشت: از جمله برنامه‌هایی که در حوزه بانوان در نظر گرفته شده می‌توان به طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره، تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان، توانمندسازی افراد مستعد شناخته شده در شبکه حرف آورد، حمایت از ستاد نهضت پیشرفت بانوان، حمایت از فعال‌سازی و توانمندسازی دختران در محیط پیرامون و فعالیت‌های گفتمان ساز رسانه‌ای حرف آورد اشاره کرد.

وی در خصوص جزئیات اجرای این برنامه‌ها، گفت: در راستای اجرای طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره یک برنامه کلان از کشور تحت عنوان "شکوه مادری" در دست اقدام داریم که ابلاغ خواهد شد اما در همین خصوص در مرکز استان نیز درصدد تشکیل یک مرکز مشاوره خانواده هستیم که هم‌مکان وهم افرادی که به‌عنوان هسته اولیه مرکز مشاوره با ما همکاری خواهند داشت مشخص شده‌اند.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه، تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان را بحث و بررسی قرار داد و این سند را تحت عنوان طرح ملی ایران 1440 معرفی کرد مخاطب اصلی آن نخبگان و فعالان فرهنگی در حوزه بانوان می‌باشند.

وی در خصوص حمایت از فعال‌سازی و توانمندسازی دختران در محیط پیرامون بیان داشت: این برنامه تحت عنوان طرح رفیقانه ابلاغ شده که مخاطب ما در این طرح، دختران نوجوان بوده و با محوریت عفاف و حجاب و با الگوهای جدید و کارساز اجرا خواهد شد. طرح آموزش دختران نوجوان تمدن ساز در استان کلید خورده است که ضمن عقد تفاهم‌نامه‌ای با همکاری حوزه علمیه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha