یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم تجلیل از پژوهشگران مدرسه علمیه ولی عصر عجل الله دهدشت

حوزه/طی مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) دهدشت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت، ضمن تبریک هفته پژوهش، یکی از وظایف طلاب در کنار تحصیل را پژوهش‌های مطالبه‌گرایانه دانست و گفت: اولویت طلاب پژوهشگر باید در راستای نیازهای روز جامعه، مطالبات نظام و رهبری و مطالبات و اولویت‌های پژوهشی، افق و دورنمای حوزه علمیه باشد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از نیازهای اصلی جامعه بویژه حوزه های علمیه است، افزود: طلاب پژوهشگر می توانند با پژوهش هم دغدغه‌ها و ارائه نظریات خود را مطرح کنند و هم اینکه از این ظرفیت برای پاسخ به منویات رهبری استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طلاب باید در مدارس علمیه پژوهش محور رشد کنند، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش باید از همان سال اول تحصیل طلبگی مورد توجه قرار بگیرد و پژوهش را در کنار آموزش و تهذیب قرار دهند تا پیشرفت علمی متناسب با مسائل روز جامعه حاصل شود و برخی امور نظام آموزشی حوزه‌های علمیه را تهدید نکنند.

پناهی با بیان اینکه با ایرادات، کاستی ها، نواقصات، پرکردن خلاءها، پیشرفت ها و موفقیت ها تنها با فعالیت‌های علمی و پژوهشی قابل رفع اس، گفت: طلبه ای که فقط از از تولید دیگران استفاده می کند و خود حاضر به تحقیق و پژوهش نیست نمی تواند جایگاه خوبی بین افراد جامعه و افراد صاحب نظر و پژوهشگر داشته باشد و قطعاً این امر خطر و تهدیدی برای حوزه های علمیه به شمار می‌آید.

در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل بهشت، معاون پژوهشی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد هم با تبریک هفته پژوهش به آثار کار پژوهشی و انگیزه دادن به طلاب پرداخت و گفت: پژوهش می تواند در خدمت آموزش باشد و طلاب با کار پژوهشی علاوه بر اینکه به علم خود می افزایند، می توانند به پیامدها و ضروریات روز جامعه پاسخگو باشند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از مهمترین نتایج پژوهش، آشنایی با منابع گوناگون علمی است که در روند علمی پژوهشگر بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام بهشت به نقش پژوهش در آینده پژوهشگر پرداخت و گفت: اگر می خواهید در آینده از امتیازات پژوهشگران در مجامع گوناگون بهره مند شوید، از الان به کار پژوهشی بپردازید.

در پایان این مراسم از طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha