یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضا شورای متون درسی حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جلسات گروه های علمی اساتید حوزه علمیه قم در حوزه های درسی مختلف به صورت منظم در حال برگزاری است تا از نظرات آنان جهت تدوین هرچه بهتر متون درسی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی مدیر دفتر تدوین متون حوزه های علمیه در نشست شورای سیاستگذاری این دفتر که با حضور مدیر حوزه های علمیه و در دفتر وی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آن گفت: تاکنون از سوی این دفتر قریب به ۶۰ عنوان کتاب برای آموزش سطح ۱ طراحی و ارائه شده است.

وی افزود: گام اول این بود که برای استقرار و تثبیت دفتر تدوین متون درسی حوزه پشتوانه هایی را در نظر بگیریم؛ شورای سیاستگذاری این دفتر یکی از پشتیبان های ساختاری آن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: تدوین فرآیندهای استاندارد و بروز تدوین متن در حال حاضر مدنظر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه قرار دارد که در چند ماه گذشته بر این اساس کتب درسی مورد بازبینی واقع شده اند.

وی حضور اساتید خبره در زمینه پژوهش و تدوین کتب آموزشی در دفتر تدوین متون درسی حوزه را مغتنم دانست و گفت: هرکدام از این اساتید دارای تخصص لازم جهت تدوین متون درسی می باشند و این فرصت مغتنمی برای حوزه های علمیه است.

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه، تصریح کرد: یکی از مشکلات این دفتر ضعف ساختاری است؛ بر اساس مصوبات قبلی قرار بر این بوده که این دفتر به صورت یک مرکز فعالیت داشته باشد، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به بخش های تخصصی دفتر تدوین متون درسی حوزه افزود: در تأمین نیروی انسانی لازم برای بخش های تخصصی مقداری با مشکل مواجه هستیم که نیاز به توجه بیشتر مدیریت حوزه به این امر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: جلسات گروه های علمی اساتید حوزه علمیه قم در حوزه های درسی مختلف به صورت منظم در حال برگزاری است تا از نظرات آنان جهت تدوین هرچه بهتر متون درسی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    متاسفانه عدم بهره گیری از اساتید خبره در عرصه علمی و کارشناسان کار کشته در عرصه تدوین باعث شده تا محصولات این دفتر مورد اقبال مراجع عظام و اساتید خریط نشود.