پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/  یازدهمین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان گفت: از میان ۸۵۷ اثر از حوزه علمیه خواهران،۱۷ اثر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و از میان۶۸۳ اثر حوزه علمیه برادران ۱۶ اثر برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رسول ملکیان، پیش از ظهر امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان و تجلیل از ممتازین پژوهش اظهار کرد: هدف مهم برگزاری جشنواره علامه حلی شناسایی، تقویت و حمایت از طلاب جوان نوقلم است.

وی با بیان اینکه قریب به سیزده سال متوالی است که از سو ی حوزه های علمیه فرایند و مسیری تحت عنوان «جشنواره علامه حلی» تعریف شده است گفت: همه آثار تالیفی، نگارشی و اثر پژوهشی طلاب حوزه ها در یک مسیر چهارگانه مورد بررسی توسط داوران جشنواره علامه حلی(ره) قرار می گیرند.

دبیر یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) اصفهان عنوان کرد: همه نفرات برتر این دوه از جشنواره این مراحل ارزیابی را طی کرده واثرات آنها توسط حداقل سه استاد و داور ارزیابی شده است.

وی در توضیح تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه یازدهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان، گفت: بالغ بر ۱۵۴۰ اثر ارسال شده است که ۸۵۷ اثر از خواهران و ۶۸۳ اثر از برادران است.

حجت الاسلام ملکیان در بیان آمار قالب و سطح آثار حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: ۸۹ مقاله سطح یک، ۵۹۴ مقاله سطح ۲ و ۵۸ اثر مقاله سطح ۳ و ۲۴ اثر مقاله سطح ۴ و ۴۴ اثر تحقیق پایانی و ۴۷ پایان نامه و دو کتاب است.

وی در باب اثرات علمی حوزه علمیه برادران در جشنواره علامه حلی (ره) استان اصفهان عنوان کرد: آثار حوزه علمیه برادران شامل ۲۰۰ مقاله سطح یک، ۱۲۱ مقاله سطح ۲ و ۳۶۱ تحقیق پایانی و یک کتاب است.

دبیر یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) اصفهان ابراز کرد: آثار در پنج گروه علمی تقسیم شد، در گروه خواهران، ۲۵ اثر در گروه اصول فقه وحقوق، ۵۴ اثر از گروه تاریخ، ۲۱۰ اثر در حوزه علوم قرآن و حدیث، ۵۴۱ اثر در حوزه علوم انسانی واخلاق و تبلیغ، ۳۷ اثر در گروه منطق، فلسفه و کلام است.

وی افزود:۱۰۰ اثر در گروه فقه و اصول، ۳۹ اثر در گروه تاریخ، ۱۲۷ اثر حدیث و علوم قرانی،۲۰۳ گروه علوم انسانی و ۱۰۴ اثر در گروه منطق و فسلفه و عقاید از حوزه علمیه برادران به یازدهمین جشنواره علامه حلی ارسال شده است.

حجت الاسلام ملکیان در پایان خاطرنشان کرد: از میان ۸۵۷ اثر از حوزه علمیه خواهران ۱۷ اثر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و از میان ۶۸۳ اثر حوزه علمیه برادران ۱۶ اثر برگزیده نهایی شده اند که در پنج سطح، مقام اول؛ دوم و سوم، شایسته تقدیر و تحسین تقسیم بندی شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha