یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دهاقان

حوزه/حجت الاسلام رهایی گفت: نماز اول وقت اولین مبحث اخلاقی و توصیه بزرگان حوزه علمیه است، چرا که نماز اول وقت منشاء تمام موفقیت های انسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام یحیی رهایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام دهاقان در راستای سلسله مباحث «نشاط معنوی» اظهار کرد: طلابی را می توان سربازان اقعی امام زمان(عج) دانست که در راه کسب علم و عمل به شئونات طلبگی تلاش می‌کنند و این طلاب یقینا مورد توجه خاص ولی عصر(عج) قرار دارند.

وی با اشاره به این تعبیر امام راحل که خیر دنیا و آخرت در طلبگی است، گفت: سعی کنید خاطرات علما و بزرگان گذشته را بخوانید تا عزم و اراده ی شما قوی شود که در راه طلبگی اراده بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه عنوان کرد: لذت طلبگی و شیرینی آن در گرو دو چیز، نخست خوب درس خواندن آن هم با جدیت(تحصیل) و سپس توجه به امر تهذیب است.

وی با اشاره به اینکه براساس توصیه آیت الله العظمی مکارم برای روش درس خواندن و مطالعه شش مرحله وجود دارد، اول پیش مطالعه داشتن، دوم حضور در محضر استاد، مطالعه در همان روز درسی، مباحثه دروس، خلاصه نویسی درس و ششم خودتان نیز تدریس داشته باشید.

حجت الاسلام رهایی افزود: طلبه برای پرواز به دوبال نیاز دارد، نخست داشتن علم کافی و سپس توجه به برنامه های اخلاقی، معنوی و اعتقادی است.

وی خطاب به طلاب توصیه کرد: باید آرام آرام به مسائل اخلاقی توجه کرد که انسان یکباره دل زده نشود، مراقب باشید در راه تهذیب آهسته وپیوسته شرط است، زیاد روی نکنید و خود را خسته نکنید.

استاد اخلاق اذعان داشت: نماز اول وقت اولین مبحث اخلاقی و توصیه بزرگان حوزه علمیه است، چرا که نماز اول وقت منشاء تمام موفقیت های انسان است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی که بر سر راه طلبگی است، گفت: علم نور است و نور هم از طرف ذات اقدس الهی می‌باشد، بنابراین طلاب باید قدرو منزلت کسب علم الهی و نشر آن را بدانند چون عالمان مأموران خدا بر روی زمین محسوب شده و خداوند هیچگاه از ماموران خود غافل نخواهد شد.

استاد حوزه در پایان به آیه سوم سوره طلاق «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا / و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند، و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش را نافذ و روان می‌سازد و بر هر چیز قدر و اندازه‌ای مقرّر داشته است (و به هیچ تدبیری سر از تقدیرش نتوان پیچید»، اشاره و تاکید کرد: خدا بی واسطه روزی اهل علم را می رساند.

نماز اول وقت منشاء تمام موفقیت های انسان است

نماز اول وقت منشاء تمام موفقیت های انسان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha