جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نشست

حوزه/ نشست علمی باوردینی تا دانش دینی بایسته ها و الزامات توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این نشست در ادامه سلسله نشست های هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و در این نشست حجت الاسلام علی احمدی امین، سرپرست گروه پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، به ارائه بحث پرداخت.

وی با بیان اینکه اگر امر دینی نداشته باشیم گزاره های دینی پوچ و بی معنا است و واقع نما نخواهد بود به تعریف امر دینی پرداخت و گفت: امر دینی مصداق یا محکی از گزاره های دینی و آن چیزی است که دین از آن به عنوان هدف و یا گزاره های دینی معنا می کند.

حجت الاسلام احمدی امین بیان کرد: در باور دینی برای رسیدن به عنوان گزاره واقع باید از مکاتب مادی گرا در بعد معرفت شناسی گذر کنیم تا دید واقع بینی داشته باشیم.

سرپرست گروه پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به تعریف دانش و علم دینی پرداخت و افزود: دین شناسی یکی از تعاریف علم دینی است به طوری که اگر علم دینی مساوی دین شناسی باشد می تواند با برخی از حوزه های کلامی بخش دین همسو باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر روش و پژوهش معتبری که بتواند راه رسیدن به شناخت امر دینی چه غایت و چه راه رسیدن به آن غایت در ساحت فردی، اجتماعی و هر حوزه زیستی را تبیین کند می تواند دانش دینی باشد.

این محقق و پژوهشگر در مورد لوازم و بایسته های دانش دینی نیز گفت: درک اهمیت و ضرورت رسیدن به دانش دینی و توجه به علوم دینی از مهم ترین و محوری ترین این شاخص ها است.

حجت الاسلام احمدی امین گفت: توجه به اصول عام ارزشی برای رسیدن به دانش های علوم دینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در اصول ارزشی باید تولیدهای علم داشته و برخی نگاه ها را کنار بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha