دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تابلو حدیث کسا

حوزه/ تابلو خطی ۹۹ ساله «حدیث کساء» در موزه فاطمی برای زائران و شهروندان قم به نمایش گذاشته شده است که این حدیث بیانگر عصمت و حقانیت اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تابلو قدیمی و خطی حدیث شریف کساء که در موزه فاطمی به نمایش گذاشته شده است، معرفی می‌شود.

بر اساس این گزارش: این اثر هنری توسط استاد علی رضوی قمی در تاریخ ۱۳۴۴ هجری قمری به خط نسخ ایرانی نوشته شده و پس از مرمت و قطعه سازی در کارگاه هنری موزه فاطمی در موزه فاطمی، تالار عترت، گنجینه حرم نما، ‌گنجواره ی زیارت و زائران به نمایش در آمده است.

حدیث کساء که منقول از زبان مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است بیانگر طهارت و عصمت اهل بیت پیامبر(ص) است و چون آیه تطهیر اهل بیت در زیر کساء یمانی نازل شد این حدیث که آن واقعه را بیان می‌کند به حدیث کساء معروف و مشهور شده است.

لازم به ذکر است: کساء به معنای جامه و عبا است و اصحاب کساء عبارت اند از حضرت محمد صلوات الله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام، حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام حسن و امام حسین علیهما السلام که آیه «انما یرید ﷲ لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرأ؛ همانا خداوند می خواهد تا ناپاکی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و شما را کاملاً پاک و طاهر گرداند.” دربارهٔ آنان نازل شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و آشنایی با آثار موزه فاطمی به نشانی اینترنتی http://Eitaa.com/haramqom_museum در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha