دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 997399
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: حضررت زهرا (س) علم مبارزه با نفاق و ظلم را بلند کرد و به دفاع از جایگاه ولایت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمود ابراهیمی، روز یکشنبه در نشست حوزویان و دانشگاهیان که با حضور طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه و دانشگاهیان این شهر در مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده برگزار شد، اظهار داشت: شهید مفتح همچون حضرت زهرا (س ) با خون خود به دفاع از این انقلاب و ولایت پرداخت و چنین روزی را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیدند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) با خطبه ها و گریه های خود و با نثار جانش اجازه نداد ولایت به خطر بیفتد و وقتی همه از ترس تقیه می کردند این حضرت زهرا(س) بود که توانست بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) عَلم مبارزه با طاغوت را بلند کند. ما هم به عنوان فرزندان معنوی ایشان باید به تبلیغ سیره وسبک حضرت بپردازیم و امروز همه موظفیم مکتب فاطمی رابشناسیم و تداوم بخش حرکات فاطمه صدیقه (س) باشیم.

امام جمعه نقده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم یکی از موارد مورد تاکیدشان جهاد تبینی است و ما باید با لبیک گویی به فرمان ولایت از تمامی ظرفیت ها برای تقویت این انقلاب و رساندن علم آن به دست مهدی موعود (عج) استفاده کنیم.

حوزویان و دانشگاهیان نقده گرد هم آمدند

در ادامه این نشست شیرین سعیدی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: الگوی دیرینه در امر جهادی حضرت زهرا (س) می باشند که در حیطه های مختلف فردی و اجتماعی و سیاسی به تبلیغ ولایت می پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در عین مبارزه با نفاق و دفاع از ولایت، به خانواده اهمیت می دادند و هیچ وقت در زندگی تقاضای نامقدور از امام علی (ع) نداشتند و قناعت و ساده زیستی پیشه ایشان بود.

وی در پایان بیان کرد: حضرت فاطمه (س) با وجود مشغله زیاد به تربیت فرزندانشان اهمیت فوق العاده می دادند و در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی و فردی بسیار فعال بودند و باید الگوی مادر عرصه های مختلف زندگی باشد.

حوزویان و دانشگاهیان نقده گرد هم آمدند

حوزویان و دانشگاهیان نقده گرد هم آمدند

حوزویان و دانشگاهیان نقده گرد هم آمدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha