دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کانون کوثر مدرسه علمیه الزهرا ء (س) اراک کرسی آزاد اندیشی «آیا رعایت حجاب شرعی کاربران در صفحات مجازی مکفی است یا خیر؟» را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت کانون کوثر مدرسه علمیه الزهراء(س) اراک، صبح امروز کرسی آزاد اندیشی با عنوان «آیا رعایت حجاب شرعی کاربران در صفحات مجازی مکفی است یا خیر؟»، بصورت مجازی با کارشناسی منصوره حاج محمد حسینی و زهرا کرمی برگزار شد.

حاج محمد حسینی، معنای واقعی حجاب را رعایت تقوا و عفاف دانست و گفت : چادر بارزترین نماد حجاب اسلامی است؛ میل به حجاب و پوشش امری فطری است و مد و زیبایی خواهی در نهاد انسان قرار دارد، لذا طراحان مد باید با کمک روانشناسی مود متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی به طراحی بپردازند.

وی ادامه داد: عدم التزام به عفاف و حجاب عفیفانه در فضای مجازی نتیجه‌ای جز حرکت در جریان جنگ نرم علیه ارزش های اسلامی نخواهد بود.

زهرا کرمی هم بیان کرد: عفاف ملکه ای است که فکر و عمل ما را کنترل می کند، به خاطر همین می توان گفت حجاب ثمره عفاف درونی است، لذا در فضای مجازی اگر حیا و عفت نباشد ممکن است هزاران عمل ناشایست از افراد سر بزند.

وی ادامه داد: فضای مجازی سبک زندگی و تمام ساختارهای زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است؛ ما الان در جنگ فرا فیزیکی که جنگ رسانه یا فضای مجازی است به سر می بریم؛ جنگ در این عرصه از تمام عرصه ها سخت تر است.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: فضای مجازی رفتار سازی و تمام حواس ما را درگیر می نکند، لذا ذائقه ها در فضای مجازی رصد می شوند. تغییر ذائقه مادران در این فضا بیشترین تاثیر را بر افراد خانواده می گذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha