دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با بیان این که حوزه و دانشگاه در یک ریل حرکت کنند، گفت: هنوز در بحث وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان به هدف اصلی و غایی خود نرسیده ایم. نباید این هفته با برگزاری برنامه های نمادین به پایان برسد باید از لحظه لحظه این فرصت به درستی بهره ببریم.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: نگاه اسلام به عالمان و حاکمان بسیار ویژه و جالب توجه است، رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند: «دو گروه از امت من، اگر صالح شوند، امتم صالح می‌شوند و اگر فاسد شوند، امتم فاسد می‌شوند و آن ۲ گروه عالمان و حاکمان هستند».

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: بنابر فرمایش رسول خدا جایگاه علما و حاکمان در جهان اسلام نه تنها بسیار بالاست، بلکه وظایف و مسئولیت های سنگینی بر دوش این دو هست.

این استاد حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: زیرا طبق دستورات دینی و اسلامی هر علمی که زمینه شکوفایی و رشد مسلمین را مهیا کند آموختن آن بر همه ما واجب عینی است، همین ویژگی و نگاه خاص اسلام به علم باعث والا بودن این دین آسمانی نسبت به سایر ادیان شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که حوزه و دانشگاه در یک ریل حرکت کنند، ادامه داد: هنوز در بحث وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان به هدف اصلی و غایی خود نرسیده ایم. نباید این هفته با برگزاری برنامه های نمادین به پایان برسد باید از لحظه لحظه این فرصت به درستی بهره ببریم.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران با اشاره به اینکه امروز دشمنان تمام شئونات جامعه اسلامی ما را هدف حملات خود قرار داده اند، افزود: در طول عمر این انقلاب طرح ها و ایده های خوبی برای وحدت و همسویی بیشتر بین حوزویان و دانشگاهیان با هدف توسعه و اقتدار این نظام و انقلاب مدون شده است، ولی باید اذعان کرد که در عملی کردن بسیاری از این ایده ها کم کاری های بسیاری صورت گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha