یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط تاکید کرد: طبق نص صریح قرآن کریم، خداوند اجر رسالت را مودت اهل‌بیت (علیهم السلام) اعلام کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه حضرت ولی عصر(عج) و خوابگاه علامه مجلسی اصفهان، اظهار کرد: طبق نص صریح قرآن کریم، خداوند اجر رسالت را مودت اهل‌بیت (علیهم السلام) اعلام کرده‌است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مسئله مودت و محبت در تشیُّع جایگاه والایی دارد، گفت:جابر ازآنجاکه جایگاه ویژه‌ای در بین مردم مدینه داشت در شهر اعلام می‌داشت [اَدِّبوا اولادکم علیٰ حُب عَلیٍّ] و تعابیر زیادی از فضائل امیرالمؤمنین را شرح می‌داد و یا در جای دیگری در مدینه بیان می‌کرد حب حضرت زهرا در ۱۰۰ جایگاه به کار انسان می‌آید.

استاد سطح عالی حوزه اصفهان عنوان کرد: اصل محبت عامل تحرک انسان است؛ عقل محاسبات را برعهده دارد ولی قلب انسان و گرایشات اوست که او را وادار به انجام کاری می‌کند.

وی افزود: یکی از محوری‌ترین مسائل در قیامت مسئله محبت است، وقتی انسان در بستر مرگ قرار می‌گیرد و آرام‌آرام اجزاء بدن او از کار می‌افتد و دیگر تنی باقی نخواهد ماند و فقط محبت است که از بین نمی رود.

خطاط تاکید کرد: در روایات داریم که در قیامت هر کسی با محبوبش محشور می‌شود، محبت و انتخاب محبوب یکی از ابزارهای شیطان هنگام جان کندن ماست.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: یکی از چیزهایی که باعث عدول انسان می‌شود، محبت‌های اوست که شیطان محبوب‌های او را به رخ او می‌کشد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد:خداوند دل و قلب را خلق کرده که محبوب اصلی در آن قرار بگیرد، یعنی خداوند اجازه استفاده مابقی اعضای تن را برای غیر داده است، ولی خداوند متعال تاکید داشته است که دل انسان مخصوص خودش و آنچه که در مسیر من است باید باشد.

وی بیان کرد: ما در زندگی دنیا باید به‌دنبال محبوب اصلی یعنی خداوند و اولیاء الهی باشیم و مسیر زندگی خود را در راستای رسیدن به این هدف هموار کنیم.

خداوند اجر رسالت را مودت اهل‌بیت (ع) اعلام کرده‌ است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha