یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا راستی

حوزه/امام جمعه موقت سنندج گفت: دشمن برای اینکه بتواند بسیار سریع به اهداف استعماری خود در جهان اسلام برسد، برای مقابل هم قرار دادن شیعه و سنی تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دراستان کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در جمع طلاب مدارس دینی اهل سنت سنندج، اظهار داشت: در هفته وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم، در این هفته باید این تعامل دوسویه بازخوانی شود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: حرکت همسو، هماهنگ و منسجم این دو نهاد فکری زمینه ای برای توسعه علمی در کشور به معنای واقعی می شود و از سوی دیگر ارتباط اساتید حوزوی و دانشگاهی خود زمینه ای می شود برای از بین رفتن بسیاری از شبهاتی که دشمنان امروزدر بین نسل طلبه و دانشجو منتشر می کند.

وی به توطئه های چندین ساله دشمنان و نیز کلام نابخردانه برخی از علما و روحانیون در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: دشمن برای اینکه بتواند بسیار سریع به اهداف استعماری خود در جهان اسلام برسد از یک طرف روحانیون و علما اهل تشیع را علیه روحانیون و علما اهل سنت تحریک می کنند و بالعکس، لذا باید در این میان بسیار هوشیار باشیم.

ماموستا راستی افزود: بهترین مثال برای این مهم سخنانی بود که امام جمعه سابق آزادشهر در خطبه های نماز جمعه بیان کرد. این سخنان از جنس فتنه و نفاق بود و به گونه ای به شعائر دینی به ویژه اهل بیت علیهم السلام بی احترامی صورت گرفته بود که با بصیرت و هوشیاری مردم اهل سنت و اهل تشیع این دسیسه در نطفه خفه شد.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: در جهان اسلام هستند روحانیون و علمایی که با سخنان خود بذر کینه و نفاق می پاشند، بنابراین باید از این دست روحانیون که به ستون دین رسول اکرم(ص) ضربه می زنند دوری کنیم و اجازه ندهیم که بیش از این تندروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در بیان عقاید و کلام خود بسیار منصفانه و دقیق عمل کنیم، زیرا با وجود افزایش وسایل ارتباط جمعی در سطح جهان هرگونه سخنی که از آن بوی تفرقه بلند شود با سرعت غیرقابل تصوری در سطح دنیا منتشر می شود و این خود می تواند برای اسلام به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha