دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نباید اعتماد به نفس خود را از دست دهیم، گفت: جمهوری اسلامی کشوری است که تمام ابرقدرت های اقتصادی و نظامی دنیا حتی جرأت تهدید او را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با تاکید بر اینکه امیدآفرینی، شاخصه مهم برای یک رسانه است، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید حرکت در مسیر اصل امیدآفرینی در جامعه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد، برنامه ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به نام این جشنواره، یادآور شد: ابوذر غفاری یک مطالبه گر اجتماعی در تاریخ بوده است و لذا نامگذاری این مراسم با این هدف بوده است که رسانه ها باید به عنوان یک مطالبه گر، به دنبال اصلاح جامعه باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در هیچ دوره این جامعه انسانی اینگونه اسیر نبوده است، گفت: رسانه‌های بیگانه آزادی فکر را از بشر گرفته اند و با توان رسانه ای خود، بر اندیشه های بشر غلبه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری و عدالتخواهی رسانه ها باید هوشمندانه باشد، مطرح کرد: رسانه دشمن به دنبال تولید دغدغه تولید است و مبتنی بر همین نیازها نیز جامعه را مدیریت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه های خود، به سادگی انگاره‌سازی می‌کند و تصاویری که اصلا واقعیت ندارد را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش برای سیاه نمایی است، گفت: آنچه باید اهالی رسانه مراقب آن باشند، این است که مراقب باشند تا با دشمن همراهی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اوقات رسانه‌های داخلی، با وجود آنکه انگیزه اش با مشترک با انگیزه دشمن نیست، اما با رسانه‌های دشمن همراه و همسو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از مطالبه گری ایجاد امیدواری در جامعه است، اظهار داشت: مطالبه گری به دنبال آن است که نشان دهد جامعه زنده است، اما گاهی از اوقات مواضع رسانه‌های داخلی همسو با رسانه های خارجی به جای امیدآفرینی به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه متاسفانه در مطالبه‌گری وحدت‌رویی وجود ندارد، یادآور شد: دشمن در تلاش است تا روایتی تاریک و سیاه از کشور را بیان کند، در حالی که این وظیفه اصحاب رسانه است که نقاط روشن کشور را تشریح و تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اعتماد به نفس خود را از دست دهیم، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی کشوری است که تمام ابرقدرت های اقتصادی و نظامی دنیا حتی جرات تهدید او را ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha