سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
هفت عنصر مهم قابل توجه در فعالیت های پژوهشی و تبلیغی

حوزه/ عضو انجمن علمی ارتباطات و رسانه حوزه، در کارگاه مهارت افزایی فناوری در پژوهش در گام دوم انقلاب، عناصر مورد نیاز فعالیت های پژوهشی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، رمضانعلی بذرافشان در کارگاه مهارت افزایی فناوری در پژوهش در گام دوم انقلاب که به صورت مجازی و با حضور طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران هرمزگان و مدرسه علمیه عالی حضرت آمنه (س) قم برگزار شد بیان کرد: هر فعالیتی که طلاب، مبلغان و پژوهشگران می خواهند انجام دهند باید بر اساس هفت عنصر استفهامی «چه کسی»، «چه موقع»، «کجا»، «چه»، «چطور»، «چرا»، «چگونه» باشد که همه این مفاهیم از امور مقدماتی مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز هر فعالیتی است.

عضو انجمن علمی ارتباطات و رسانه حوزه ادامه داد: عنصر اول «چه کسی» به خودشناسی و ظرفیت شناسی اشاره دارد که از امور لازم برای پژوهشگران بوده و در آن شخص به ظرفیت های بالقوه و بالفعل وجودی خود توجه کرده تا از آنها برای ورود به عرصه تبلیغ در فضای مجازی و حتی پژوهش استفاده کند.

بذرافشان یادآور شد: استمرار خودشناسی در مخاطب شناسی، شناخت نیازها و جایگاه او، شناخت طبقه بندی او، محیط و دسترسی های او، نگرش های ذهنی، موقعیت و جنسیت آنهاست که هر اقدامی باید بر اساس اینها صورت بگیرد.

وی به روایاتی از اهل بیت علیهم السلام «ادبوا اولادکم لغیر زمانکم» یا «العالم بزمانه لاتهجم علیه اللوابس» اشاره کرده و اظهار داشت: عنصر «چه‌موقع » اشاره به عنصر زمان و آینده نگری و شناخت زمان و مکان در فعالیت ها است.

ضو انجمن علمی ارتباطات و رسانه حوزه افزود: باید توجه داشت که اگر بخواهیم از فضای مجازی استفاده کنیم گاهی با یک غفلت، اتفاقاتی ممکن است بیفتد همچون هک کردن که برای جبران آن، باید تلاشهای بسیاری انجام شود.

وی تصریح کرد: عنصر مهم بعد برای ورود به فعالیتهای پژوهشی و تبلیغی توجه به هدف و عنصر «چه» می باشد که گاهی هدف ممکن است تغییر نگرش یا تغییر رفتارها باشد که در این زمینه نیز باید توجه به مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان برای رسیدن به هدف، مورد نظر باشد.

بذرافشان اضافه کرد: عنصر «چطور » نیز بر روش ها در فعالیت های پژوهشی و تبلیغی تاکید دارد که به عنوان نمونه آفلاین یا آنلاین یا با استفاده ال ام ام اس ها و نرم افزارهای آموزشی و غیره می باشد.

وی به عنصر پایانی «چرا» و انگیزه ورود به فعالیت اشاره کرده و بیان کرد: هدف ممکن است تجارت، تبلیغ، پژوهش یا هر امر دیگری باشد که در بحث مهارت افزایی فناورانه در پژوهش مورد نظر است و می توان از آن به استراتژی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یعنی مهارت ورود و استفاده از فضای مجازی و رایانه تعبیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha