دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع شهید «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن

مراسم تشییع شهید حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، در محل وزارت امور خارجه برگزار شد و دیپلمات ها با همسنگر انقلابی خود وداع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تشییع رسمی شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران و ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران، در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سفیر ایران در یمن به شهادت رسید + جزئیات

امیرعبدالهیان: شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد

حسین امیرعبداللهیان، در این مراسم با اشاره به این که شهید ایرلو طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود، گفت: شهید ایرلو در مدت ماموریتش حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و عاشق خدمت بود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آن مرحوم شخصیتی بی ادعا و پرکار بود. امروز همه ملت ایران و همکاران ما در وزارت خارجه و دستگاه‌های ذیربط در ایران و خانواده معظم این شهید عزیز این مجاهد نستوه را به روح بلند همه شهدای اسلام تقدیم می‌کنند.

وی افزود: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

امیرعبدالهیان اضافه کرد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی‌های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند که آن شهید عاشق خدمت بود.

خواسته دختر شهید ایرلو از وزیر امورخارجه

وزیر امور خارجه گفت: سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، عکسی، فیلمی و اطلاعی از وضعیت پدر نداریم. این دقیقاً در شرایطی بود که همه ما و همکارانم تلاش می‌کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن مجوزی گرفته شود که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم.

جزئیات شهادت از زبان سخنگو

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن بر اثر ابتلاء به کرونا خبر داده بود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود، در محل مأموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متأسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و به رغم بکارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

خبرنگار: علی علی زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha