یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نجم گفت: با توجه به خطبه متقین سفارش همه بزرگان رسول اکرم و ائمه یک کلمه است و آن تقواست یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. از ویژگی های متقین است که در بلا و رخا، سختی ها و گشایش ها حالشان یکسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، مراسم سوگواری و سلسله مباحث اخلاقی ویژه طلاب در مؤسسه آموزش عالی عصمتیه سمنان با حضور طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم در این نشست با بیان اهمیت برگزاری محافل اهل بیت گفت: در عنایات حضرت زهرا (س) گشایش مادی و معنوی برای ماست. این راه گشایی مربوط به مجالسی هم می‌شود که نگاه ما توام با تحقیر نسبت به افراد آن مجالس به جهت کمی افراد می باشد. در روایت داریم که به هیچ کس به نگاه تحقیر نگاه نکنید زیرا اولیای خدا در بین مردم پنهان هستند. شاید کسی که از تحقیر نگاه می‌کنیم ولیّ خدا باشد. در سیاق روایات داریم کسی که کاره ای هم نیست از کملّین این روزگار است درست است که هرچه جمعیت باشد مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق می آورد اما نظر رحمت الهی و صاحب مجلس به مجلسی که تعدادش کم باشد بیشتر است. همانند داستان شخصی که می خواست برای مجلس روضه سخنرانی را دعوت کند و سخنران در اوج خستگی در روز آخر خواب ماند و خواب خانمی را دید که سراسیمه در انتظارش می باشد بیدار شد و خود را به مجلس رسانید همان خانم صاحب خانه سراسیمه ایستاده بود و گفت خانم حضرت زهرا منتظر شما هست.

وی اشاره کرد: با توجه به خطبه متقین سفارش همه بزرگان رسول اکرم و ائمه یک کلمه است و آن تقواست یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. از ویژگی های متقین است که در بلا و رخا، سختی ها و گشایش ها حالشان یکسان است. اگر بلایی از باب امتحان و ارتقاء رتبه بر آنها نازل شود آنها در ایمان خودشان قوی تر می شوند. مؤمن در هر حالت خود را موظف به انجام وظیفه می‌داند مومن این گونه است که به دنیا دلبسته نیست ما مهلت داریم که برای آن دنیا کار کنیم شخصی نزد امام آمد و گفت من از مرگ واهمه دارم آقا فرمود آیا برای آخرت خود توشه ای فرستاده‌ای؟ یعنی برای آن دنیایش کاری نکرده بود. اهل تقوا و دلبستگی به این دنیا ندارند دلبستگی آنها به چیزی است که در آن ابدی بمانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان ادامه داد: متقین نسبت به ثواب شوق و نسبت به خطاخوف دارند. خالق در نزد آنها عظیم و مادون خالق پست و ناچیز است.اهل تقوا به گفته امام اینگونه هستند که دنیا و مافیها در مقابل مقامی که خدا به آنها داده است به اندازه پشیزی ارزش ندارد. بنابر گفته امام علی که ارزش آب بینی بز از دنیا بیشتر است. هر یک از ما بالقوه خلیفه الله فی ارضه هستیم باید در این فرصتی که به ما داده‌اند انقلابی در خود ایجاد کنیم تحولی را پایه گذار باشیم تا گناه ناچیزی نتواند ما را به عقب اندازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha