دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما گفت: امروز انتظاری که از مسئولان و دولتمردان می رود این است که مشکلات کشور را صادقانه و شفاف با مردم در میان بگذارند.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: شفافیت مسئولان و توضیحات قانع کننده آنها به مردم در راستای زمینه سازی برای حل مشکلات و کاستن از آنها بسیار مؤثر است و اساساً در رویکرد نظام مردم سالاری دینی این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: واقعیت آن است که مردم ما بر اساس نگاه دینی و رویکرد انقلابی در مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی، حضور فعالی دارند و نظام و انقلاب را از خود می‌دانند اما نسبت به سو مدیریت‌ها و ضعف‌ها انتقاد دارند که باید به آنها به درستی توجه شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین گفت: اتفاقاً یکی از ابعاد مهم جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند همین است که مسئولان امر در موضوعات مختلف به موقع مباحث را برای مردم شفاف بیان کرده و از سویی رسانه‌ها نیز به تبیین موضوعات و آگاهی بخشی در جامعه کمک نمایند.

وی خاطرنشان کرد: آن چه مسلم است این که اگر مردم، واقعیت‌ها و محدودیت‌ها و مشکلات کشور را بدانند و از سویی نظاره‌گر تلاش و مجاهدت مسئولان برای حل مشکلات باشند، به خوبی همراهی می‌کنند و همین مساله باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شده و زمینه ساز رفع مشکلات می‌گردد.

اکبری همچنین بیان داشت: تجربه سال‌های دفاع مقدس و وقوع سیل و زلزله و دیگر مسائل در کشور ما نشان داده که مردم ما در سخت‌ترین شرایط با جان و دل پای کار آمده و نظام را یاری کرده‌اند و لذا شفافیت و صداقت با مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: از سوی دیگر باید مراقب تولید و پمپاژ شایعات از سوی رسانه‌های مغرض و معاند و جنگ روانی دشمن باشیم، چرا که آنها در شرایط فعلی به دنبال ناامید کردن مردم و نسل جوان هستند و با جریان تحریف حقایق می‌خواهند به اهداف شوم خویش دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha